28/7/10

Παίρνουν πίσω την γκάφα με τα Ίμια

Σε άμεσες αλλαγές στην επίμαχη παράγραφο της σελίδας 163 του βιβλίου ιστορίας της Γ΄ Γυμνασίου, που παρουσιάζει τις βραχονησίδες Ίμια … διεκδικούμενο έδαφος από την Ελλάδα, προχωράει το υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.

Όπως αποκάλυψε την Κυριακή το “Πρώτο Θέμα”, στο βιβλίο «Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία», οι συγγραφείς κυρία Λίνα Λούβη,  επίκουρη καθηγήτρια του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Πάντειου Πανεπιστημίου και ο ιστορικός κ. Δημήτρης Ξιφαράς τα Ίμια δεν αποτελούν τμήμα της ελληνικής επικράτειας, αλλά «διεκδικούμενο» έδαφος από Ελλάδα και Τουρκία! 

Συγκεκριμένα  στη σελίδα 163 του βιβλίου και στην ενότητα «Η Ελλάδα στη μεταψυχροπολεμική εποχή (1998-2001)» αναφέρονται μεταξύ άλλων για την κρίση του 1996 στις βραχονησίδες Ίμια, που είναι δύο και όχι μία όπως αναφέρουν οι συγγραφείς. «Την ίδια εποχή, με αφορμή τη διεκδίκηση της βραχονησίδας Ίμια, στα Δωδεκάνησα, ξέσπασε κρίση στις ελληνοτουρκικές σχέσεις που αποκλιμακώθηκε με αμοιβαίες υποχωρήσεις (1996)» αναφέρουν συγκεκριμένα στις τρεις γραμμές του κειμένου, χωρίς καμία απολύτως αναφορά στα γεγονότα που οδήγησαν στην «αποκλιμάκωση» της κρίσης, όπως η παρέμβαση των ΗΠΑ. η πτώση του ελικοπτέρου με τους τρεις νεκρούς αξιωματικούς του Πολεμικού Ναυτικού και βέβαια το δημόσιο «ευχαριστώ» του τότε πρωθυπουργού κ. Κώστα Σημίτη στην αμερικανική κυβέρνηση για την παρέμβαση της. 

Μετά  το σάλο που προκλήθηκε, η υπουργός Παιδείας κυρία Άννα Διαμαντοπούλου, κατόπιν εισήγησης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ενέκρινε την ανατύπωση  με βελτιώσεις του βιβλίου, στη νέα έκδοση του οποίου, τον Ιανουάριο του 2011 θα υπάρξει διόρθωση στη συγκεκριμένη σελίδα.

Η συγκεκριμένη «γκρίζα» παράγραφος θα αποδοθεί με βάση την επίσημη θέση της χώρας. Συγκεκριμένα : «Την ίδια εποχή, με αφορμή τη διεκδίκηση από την Τουρκία της βραχονησίδας Ίμια, στα Δωδεκάνησα, ξέσπασε κρίση στις ελληνοτουρκικές σχέσεις που αποκλιμακώθηκε με αμοιβαίες υποχωρήσεις (1996)»

Παράλληλα όπως έγινε γνωστό, το υπουργείο  Παιδείας θα αποστείλει συμπληρωματική εγκύκλιο για την ενημέρωση των  καθηγητών, ώστε αυτές να περιλαμβάνονται  στην προφορική διδασκαλία των μαθητών, μέχρι την έκδοση του νέου βιβλίου.
protothema
epilektika