9/7/10

Ολη η Ελλάδα ένα απέραντο άλμπουμ

Oι αποστάσεις από σημαντικούς σταθμούς της Ελλάδας μοιάζει να καλύπτονται με πολλά χιλιόμετρα αλλά και... ναυτικά μίλια φωτογραφικού φιλμ αυτό το καλοκαίρι. Η ΡhotoΒiennale 2010, ήτοι η 21η Διεθνής Φωτογραφική Συνάντηση του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, εμφανίζεται σε επτά πόλεις του ελληνικού χάρτη. Η Καστοριά, η Χίος, η Κέρκυρα, το Πάνορμο Ρεθύμνου, το Ηράκλειο, το Ρέθυμνο και οι Σέρρες θα φιλοξενήσουν εκθέσεις... της διοργάνωσης κατά τη διάρκεια της δεύτερης φάσης (Ιούλιος- Σεπτέμβριος). Στον χώρο της Πολιτιστικής Εταιρείας αλλά και στο Δημαρχείο Καστοριάς θα παρουσιαστούν οι εκθέσεις «Μια χαραυγή στη δύση της» του Αλέξανδρου Βρεττάκου και «Τhe Αmerican Resting Ρlace» τουΡάιντ Γιάλομ, υιού του δημοφιλέστατου στη χώρα μας ψυχοθεραπευτή και συγγραφέα Ιρβιν Γιάλομ. Ο Βρεττάκος φωτογραφίζει ένα χωριό-φάντασμα, την παλιά Χαραυγή στον Νομό Κοζάνης. Ο αμερικανός φωτογράφος επιχειρεί ένα ταξίδι στη θρησκευτική ιστορία των ΗΠΑ μέσα από τη φωτογράφιση κοιμητηρίων. Στην ιδιαίτερη πατρίδα του δημιουργού, τη Χίο, ταξιδεύει μετά τη Θεσσαλονίκη η έκθεση «Εσωτερικός κόσμος- Χίος» του Στρατή Βογιατζή. Στον πολυχώρο Citrus Μemories στον Κάμπο του νησιού παρουσιάζονται εικόνες από τους εσωτερικούς χώρους 24 χωριών της μαστίχας. Αρχοντόσπιτα και λαϊκά σπίτια, κελάρια, αποθήκες, παντοπωλεία, κουρεία, καφενεία, χώροι παρατημένοι που αποπνέουν την ατμόσφαιρα μιας άλλης εποχής. 

Τα τοπία της Πάρνηθας μετά τη μεγάλη πυρκαϊά του 2007 απεικονίζει ο Εκτωρ Δημησιάνος στην έκθεση που παρουσιάζεται στη γενέθλια πόλη του Κέρκυρα, στην Πινακοθήκη Δήμου Κερκυραίων. Καταγράφει το απόκοσμο σκηνικό που άφησαν

Χορευτές μπλέκονται απροειδοποίητα με ανυποψίαστους περαστικούς ενώ ο δαιμόνιος βέλγος φωτογράφος Μάριν Χοκ ήταν εκεί για να καταγράψει αυτή την ενδιαφέρουσα μείξη. Από την έκθεση «Les Ρasseurs» στο Πάνορμο Ρεθύμνου
πίσω τους οι φωτιές τον Ιούνιο του 2007: ένα βουνό γεμάτο στάχτες, μπάζα, ερειπωμένα κτίσματα, εικόνες καταστροφής και μετάλλαξης. 

Τέσσερις εκθέσεις ταξιδεύουν στο παραθαλάσσιο Πάνορμο της Κρήτης και παρουσιάζονται στον Χαρουπόμυλο: «Αχρονη Χώρα» του Αχιλλέα Τηλέγραφου, «38 δευτερόλεπτα» του Παναγιώτη Τομαρά, «Les Ρasseurs» του Μarin Ηock και «Slices of life» του Μartijn Ρeters. Ο Τηλέγραφος αποτυπώνει το φυσικό και αστικό τοπίο της Σαντορίνης το καλοκαίρι του 2004. Ο Τομαράς δημιουργεί εικόνες με έναν ιδιαίτερο τρόπο αφού το φιλμ κατά τη διάρκεια της λήψης κινείται. Ο Βέλγος Μarin Ηock φωτογραφίζει χορευτές που μπλέκονται απροειδοποίητα με απλούς περαστικούς. Ο Ολλανδός Μartijn Ρeters καταγράφει τη συμπεριφορά ανθρώπων κατά τη διάρκεια παραμονής τους σε έναν δημόσιο χώρο. 

Στην πύλη Παντοκράτορα του Ηρακλείου παρουσιάζονται οι εκθέσεις «WΒoxes» του Χριστόφορου Δουλγέρη, «Cemetery: Αfter Death Shape» του Χαράλαμπου Πολιτάκη, «Μανάμα» του Γιάννη Χατζηασλάνη, «Τhe space between us» της Sarah van Μarcke, «Unsettled» της Ιsabelle Ρateer και «Τhe Βirdman» της Jacquie Μaria Wessels. Ο Δουλγέρης αποτυπώνει τα γιγάντια ξύλινα κουτιά που καλύπτουν τα αγάλματα και άλλα δημόσια μνημεία στο Westminster στο Λονδίνο προκειμένου να μην καταστραφούν από τους διαδηλωτές. Το ζήτημα «της σχηματοποίησης και της οικοδόμησης του θανάτου από τον άνθρωπο» θέτει μέσα από το έργο του ο Πολιτάκης. Ο Χατζηασλάνης φωτογραφίζει γειτονιές της πρωτεύουσας 
Εσωτερικό σπιτιού σε ένα από τα 24 χωριά της μαστίχας στη Χίο, όπως το κατέγραψε ο Στρατής Βογιατζής. Η έκθεση φιλοξενείται στον πολυχώρο Citrus Μemories του νησιού
του Μπαχρέιν Μανάμα. Η Βελγίδα Sarah van Μarcke φωτογραφίζει το ανθρώπινο σώμα στο σύγχρονο αστικό τοπίο. Η Ολλανδή Ιsabelle Ρateer αποτυπώνει τις αλλαγές που υφίσταται η περιοχή κοντά στο βελγικό χωριό Doel, καθώς και πορτρέτα νεαρών κατοίκων. Η Jacquie Μaria Wessels, επίσης από την Ολλανδία, παρουσιάζει πορτρέτα γηγενών και μεταναστών Σουρινάμ μαζί με τα κλουβιά των πολύχρωμων πτηνών τους αλλά και τις τοιχογραφίες με τις οποίες διακοσμούν τις γειτονιές και τα μαγαζιά τους που μοιάζουν με ρεκλάμες της δεκαετίας του ΄60. Στο νέο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στο Ρέθυμνο παρουσιάζεται η έκθεση «Land Εnds» του Παύλου Φυσάκη αποτελώντας ένα ταξίδι στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα: στη Γαύδο, στο Βόρειο Ακρωτήρι, στα Ουράλια και στη Σίντρα. Μια αναζήτηση ορίων και ταυτότητας της Ευρώπης. Ταξιδεύει στα όρια του ευρωπαϊκού χώρου και φωτογραφίζει τις διαφορές των τοπίων στα τέσσερα άκρα του. Τέλος, οι Σέρρες θα φιλοξενήσουν τα «Καπνομάγαζα» του Καμίλο Νόλλα. Φωτογραφίες από παλιές αποθήκες καπνού στο Αγρίνιο, στον Βόλο, στην Καβάλα, στη Δράμα και στην Ξάνθη. 

ΙΝFΟ

Πληροφορίες για τις εκθέσεις στον δικτυακότόπο www.photobiennale.gr και στο τηλ. 2310 566.716