«Τι θέλει το κράτος; Αξιους δασκάλους; Πώς το υπουργείο Παιδείας καλύπτει τις υποχρεώσεις του; Εχω κάνει μεταπτυχιακά στη Διδακτική και την Πληροφορική. Νιώθω ότι είμαι καλός δάσκαλος. Το κράτος, από την πλευρά του, έχει δει ποτέ τις ελλείψεις στο σχολείο μου;». Αυτό αναρωτήθηκε ο καθηγητής Πληροφορικής στο Διαπολιτισμικό Λύκειο Σαπών Ροδόπης και ψήφισε «ναι» στην...
αυτοαξιολόγηση του σχολείου του. Με τη στάση του απαντά σε όσους εκπαιδευτικούς και την ΟΛΜΕ αρνούνται να αξιολογηθούν και ουσιαστικά συνεχίζουν την παγιωμένη μηδενιστική άρνηση σε οποιαδήποτε μορφή αξιολόγησης η οποία θα μπορούσε να καταδείξει τα τρωτά σημεία του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Ηδη, πάντως, ο μικρός πυρήνας των σχολείων που δέχθηκαν να συμμετάσχουν στη διαδικασία διευρύνεται. Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, όπως ανακοίνωσε χθες στη Βουλή η υπουργός κ. Αννα Διαμαντοπούλου, η διαδικασία αυτοαξιολόγησης θα ξεκινήσει για όσα σχολεία το επιθυμούν από τον Σεπτέμβριο και σύμφωνα με τα στοιχεία του υπ. Παιδείας, συνολικά 546 σχολεία σε όλη τη χώρα έχουν δηλώσει συμμετοχή. Για το 2010-2011 η συμμετοχή είναι προαιρετική. Κατόπιν η αξιολόγηση θα γενικευθεί στα περίπου 15.000 σχολεία της χώρας. Οπως ξεκαθάρισε στην «Κ» η κ. Διαμαντοπούλου, η αξιολόγηση δεν θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Με βάση την πρόταση του υπ. Παιδείας, θα εξεταστούν πέντε βασικά πεδία της σχολικής διαδικασίας. Τα μέσα και οι πόροι των σχολείων, η οργάνωση και η διοίκησή τους, το κλίμα εντός των σχολικών μονάδων, οι εκπαιδευτικές διαδικασίες και τα αποτελέσματα.
«Πρέπει να δούμε τις συνθήκες που γίνεται το εκπαιδευτικό έργο. Ποιες είναι οι υποδομές των σχολείων, ποιος είναι ο βαθμός συνεργασίας με τους δήμους, πόσο οι εκπαιδευτικοί έχουν τα μέσα για να κάνουν ό,τι ζητεί το υπουργείο», τόνισε στην «Κ» η διευθύντρια του Διαπολιτισμικού Σχολείου Σαπών κ. Λεμονιά Δαργινίδου. Βέβαια, έχει παρατηρηθεί ότι πιο δεκτικοί είναι οι νέοι εκπαιδευτικοί, με αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα (μεταπτυχιακούς τίτλους, γνώση περισσότερων της μιας ξένης γλώσσας κ.ά.). «Οι νέοι δεν φοβούνται την αξιολόγηση. Αλλωστε, ορισμένα από τα ζητήματα που θα εξετασθούν ήδη αξιολογούνται στη σχολική διαδικασία», λέει στην «Κ» ο πρόεδρος της ένωσης (ΕΛΜΕ) καθηγητών Ροδόπης κ. Μιχάλης Βασιλειάδης. Ο ίδιος τονίζει ότι πολλοί αντιδρούν διότι έως τώρα η ενημέρωση των συλλόγων διδασκόντων είναι πλημμελής. Μάλιστα, ορισμένοι θεωρούν ότι υπάρχει ο κίνδυνος τα αποτελέσματα να χρησιμοποιηθούν ως δικαιολογία για να κλείσουν σχολεία, με στόχο την εξοικονόμηση πόρων. Κάτι που θα οδηγήσει σε απώλεια οργανικών θέσεων, καθιστώντας τους εκπαιδευτικούς του σχολείου που θα κλείσει ευάλωτους στην απόλυση. Οι ανησυχίες του ελλιπώς ενημερωμένου εκπαιδευτικού μπορούν να γίνουν κατανοητές. Η ΟΛΜΕ, θεσμικός συνομιλητής του υπουργείου Παιδείας, γιατί αντιδρά στην αξιολόγηση, όταν υπάρχει η διάψευση περί τιμωρητικού χαρακτήρα;
Περικοπή τριών μισθών
Την περικοπή τριών μισθών των εκπαιδευτικών αποφάσισε το Δ.Σ. των εκπαιδευτηρίων «Αγιος Απόστολος ο Νέος», στον Βόλο, λόγω οικονομικών προβλημάτων. Η περικοπή θα παρουσιαστεί ως «δωρεά» των εκπαιδευτικών προς το Ιδρυμα Νεότητας, το οποίο υπάγεται στη Μητρόπολη Δημητριάδος και Αλμυρού Μαγνησίας. Η απόφαση προκάλεσε την οξύτατη αντίδραση της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών (ΟΙΕΛΕ), καθώς θεωρείται κρίσιμη «λόγω του κινδύνου να χρησιμοποιηθεί ως οδηγός δράσης». Οι διευθυντές των εκπαιδευτηρίων συναντήθηκαν με τον πρόεδρο του Ιδρύματος, μητροπολίτη κ. Ιγνάτιο, ο οποίος ανακοίνωσε ότι «λόγω οικονομικών προβλημάτων του σχολείου, το Δ.Σ. αποφάσισε να περικόψει τρεις μισθούς ακαθάριστους, που θα αφαιρεθούν διαιρούμενοι διά του 14 από τις αποδοχές με τη μορφή δωρεάς προς το ίδρυμα», σύμφωνα με την ΟΙΕΛΕ. Η Ομοσπονδία καταγγέλλει την απόφαση ως παράνομη και έχει κάνει παρεμβάσεις προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου