18/7/10

«Αποστολή Νερό»-Oι νικητές του διαγωνισμού «Comic Strip»


Ελκυστικές ιστορίες κόμικς εναντίον της λειψυδρίας

Δύο θα είναι οι νέοι δημιουργοί οι οποίοι θα υπογράψουν συμβόλαιο συνεργασίας με την Coca-Cola Τρία Έψιλον και την Coca-Cola Hellas για τη δημιουργία 24 ιστοριών Comic οι οποίες και θα αποτελέσουν την επικοινωνιακή καμπάνια του προγράμματος «Αποστολή Νερό».

Ύστερα από διπλή ισοψηφία των έργων «After the last Drop» και «Φύλαξε μια σταγόνα ζωής», των Δημήτρη Κουμεντακάκου και Θανάση Κατσίλη αντίστοιχα, η επταμελής επιτροπή, με τη σύμφωνη γνώμη της Coca-Cola τρία Έψιλον και Coca-Cola Hellas, αποφάσισε πως οι δύο νέοι δημιουργοί θα σχεδιάσουν 12 ιστορίες ο καθένας.

Ο ήρωας της ιστορίας, που θα μπορούσε να έχει βγει από το δυστοπικό Mad Max, γεμίζει μια μπανιέρα με νερό και απολαμβάνει ανέμελα το μπάνιο του, τη στιγμή που όλα γύρω του παραπέμπουν σε έναν κόσμο ερημωμένο και στεγνό μετά από πυρηνικό πόλεμο. Αλόγιστη σπατάλη νερού, από έναν ασυνείδητο άνθρωπο.

Με αυτή την ιδέα και με τίτλο «After The Last Drop!», ο 29χρονος δημιουργός κόμικς Δημήτρης Κουμεντακάκος κέρδισε τον πανελλήνιο διαγωνισμό κόμικς που προκήρυξαν οι Coca-Cola Τρία Εψιλον και Coca-Cola Hellas, με σκοπό να μεταδώσουν στο ευρύ κοινό τα μηνύματα του περιβαλλοντικού προγράμματος «Αποστολή Νερό». Τα μηνύματα είναι συγκεκριμένα: Το ζήτημα της υπεύθυνης διαχείρισης των υδάτινων πόρων αλλά και η προώθηση των συστημάτων συλλογής βρόχινου νερού ως εναλλακτικός τρόπος για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας.

Γιατί τα κόμικς εναντίον της λειψυδρίας; Η γλώσσα των κόμικς προσφέρεται για να πεις μια ιστορία, όσο σύνθετη και σοβαρή κι αν είναι, με ελκυστικό, συναρπαστικό τρόπο· τρόπο που θα τραβήξει το βλέμμα και θα ενεργοποιήσει τη σκέψη.

Ο Δημήτρης Κουμεντακάκος δεν ήταν ο μοναδικός νικητής. Μοιράστηκε τη νίκη του, έπειτα από ισοβαθμία στις ψήφους της κριτικής επιτροπής, με τον 25χρονο Θανάση Κατσίλη ο οποίος μέσω της δικής του ιστορίας, πάντα σε μορφή κόμικς, έστειλε το μήνυμα της ανούσιας σπατάλης των ανθρώπων που έχουν σήμερα πρόσβαση στο νερό, τη στιγμή που σε άλλα μέρη του πλανήτη υπάρχουν τεράστιες ανάγκες. «Αν απλά δίναμε μια ευκαιρία, θα βλέπαμε ότι η ζωή θα βρει έναν τρόπο να ανταποκριθεί», καταλήγει η ιστορία του.

Στον διαγωνισμό πήραν μέρος 18 νέοι, έως τριάντα ετών, δημιουργοί κόμικς. Ολα τα έργα αναρτήθηκαν στον ιστοχώρο του προγράμματος www.apostolinero.gr όπου και ψηφίστηκαν από περίπου 35 χιλιάδες επισκέπτες σε διάστημα έξι εβδομάδων. Την ευθύνη της τελικής επιλογής του νικητή την είχε ειδική επιτροπή, απαρτιζόμενη από ειδικούς του ακαδημαϊκού χώρου και του χώρου των τεχνών, στελέχη μη κυβερνητικών οργανισμών καθώς και εκπρόσωπο της εφημερίδας «Καθημερινή» η οποία και θα φιλοξενήσει τη σειρά των κόμικς. Γιατί δεν υπάρχουν μόνο δύο ιστορίες αλλά εικοσιτέσσερις -οι δύο δημιουργοί θα φτιάξουν από δώδεκα ιστορίες κόμικς- οι οποίες θα δημοσιεύονται κάθε Κυριακή, ξεκινώντας από τις 27 Ιουνίου στην εφημερίδα «Καθημερινή».

Πώς προσέγγισαν την «Αποστολή Νερό» οι δύο δημιουργοί; «Προσπάθησα να αποφύγω να μεταδώσω αναμενόμενα μηνύματα», εξηγεί ο Δημήτρης Κουμεντακάκος. «Κατέφυγα σε ένα καυστικό χιούμορ. Με το σκεπτικό ότι ακόμη και στις πιο δύσκολες καταστάσεις δεν βάζουμε εύκολα μυαλό. Ο χαρακτήρας που πρωταγωνιστεί είναι ένας τυπικός, σύγχρονος, αμετανόητος άνθρωπος. Επίσης, εξαρχής δεν ήθελα ένα κόμικ ευανάγνωστα ελληνικό γιατί δεν πρόκειται για ελληνικό θέμα αλλά για παγκόσμιο αλλά και γιατί σε τελική ανάλυση δεν είμαστε χειρότεροι από άλλους. Ο ίδιος χαρακτήρας θα πρωταγωνιστεί και στις υπόλοιπες ιστορίες μου, πάντα με άξονα το χιούμορ που σε μερικές περιπτώσεις θα είναι αρκετά ενοχλητικό».

Ο Δημήτρης Κουμεντακάκος εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας με εξειδίκευση στην ψηφιακή επεξεργασία εικόνων και την εικονογράφηση και παράλληλα φοιτά στο τμήμα ζωγραφικής της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών στην Αθήνα. Με το κόμικ ασχολείται από τα πρώτα του σχολικά χρόνια και αν και είναι κάτι που αγαπάει ιδιαίτερα αναγνωρίζει ότι στην Ελλάδα είναι «πονεμένη» ιστορία.

Την ίδια πεποίθηση έχει και ο άλλος νικητής, ο 25χρονος Θανάσης Κατσίλης, φοιτητής στο Μαθηματικό της Πάτρας και λάτρης της τέχνης του κόμικ. «Υπάρχουν εξαιρετικά ταλαντούχοι δημιουργοί στην Ελλάδα, αλλά δεν υπάρχουν ευκαιρίες», επισημαίνει. «Πρέπει κανείς να αγωνιστεί στον στίβο του εξωτερικού για να καταφέρει κάτι. Επίσης, αυτό που εγώ τουλάχιστον διαπιστώνω είναι ότι δεν προκύπτουν πρωτογενείς ιδέες από Ελληνες, αλλά αντιγραφές από το εξωτερικό». Στο κόμικ του Θανάση Κατσίλη για την «Αποστολή Νερό» με τίτλο «Φύλαξε μια σταγόνα ζωής», δεν κυριαρχεί το χιούμορ. «Δεν μου βγήκε να αστειευτώ για να πείσω κάποιον να κάνει οικονομία στο νερό», διευκρινίζει. Αν κάνεις κάποιον να νιώσει άσχημα για κάτι μπορεί να τον αλλάξεις. Αρα πρέπει να αφήσεις ένα σημάδι. Στο ίδιο μήκος κύματος θα είναι και οι υπόλοιπες ιστορίες μου». «Το πρόγραμμα “Αποστολή Νερό” έχει ξεκινήσει από το 2007», μας ενημερώνει ο Ξενοφώντας Πετρόπουλος, Προϊστάμενος Επικοινωνίας & Σχέσεων Καταναλωτών, της Coca-Cola Τρία Εψιλον. «Φέτος, αποφασίσαμε να διαφοροποιηθούμε υλοποιώντας μια πιο φρέσκια επικοινωνιακή καμπάνια για το ζήτημα της σωστής διαχείρισης των υδάτινων πόρων στη χώρα μας. Ετσι, καταλήξαμε στον διαγωνισμό κόμικς ως έναν ανάλαφρο, ζωντανό και χιουμοριστικό τρόπο προσέγγισης ενός εξαιρετικά σοβαρού και σημαντικού θέματος.

Επιπλέον, δίνεται και η δυνατότητα σε νέους, ταλαντούχους δημιουργούς να αναδείξουν τη δουλειά τους και, πράγματι, ο διαγωνισμός έδειξε ότι το επίπεδο ήταν πολύ υψηλό».

Στην ενεργοποίηση των νέων στέκεται και η διευθύντρια Επικοινωνίας και Σχέσεων Καταναλωτών της Coca-Cola Τρία Εψιλον, Σίσσυ Ηλιοπούλου: «Ο διαγωνισμός κόμικς ήταν ένας δημιουργικός τρόπος για να ενεργοποιήσουμε τους νέους ανθρώπους γύρω από το πρόγραμμα ”Αποστολή Νερό» και να υποστηρίξουμε το ταλέντο τους. Τα κόμικς των νικητών θα μας βοηθήσουν να επικοινωνήσουμε στο ευρύ κοινό τα καίρια μηνύματα του προγράμματος για τη σωστή διαχείριση των υδάτινων πόρων και την απειλή της λειψυδρίας στη χώρα μας, μέσα από ένα απλό, ξεχωριστό, δημιουργικό και χιουμοριστικό τρόπο».

Οι δημιουργοί θα σχεδιάσουν από 12 ιστορίες ο καθένας και το σύνολο των 24 ιστοριών θα εκδίδεται για έξι μήνες στην «Καθημερινή της Κυριακής». Και τις 18 υποψηφιότητες μπορείτε να τις δείτε στην ιστοσελίδα του προγράμματος www.apostolinero.gr

Τα δύο κόμικς που κέρδισαν:






http://www.apostolinero.gr/content/view/333/39/
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_civ_2_20/06/2010_404999


pmicha