Με τις... ευλογίες της μητρικής και βαρίδι τις σημαντικές συσσωρευμένες ζημίες η Fnac έριξε τίτλους τέλους στην ελληνική αγορά. Και αυτό γιατί ο μητρικός γαλλικός όμιλος ήταν αυτός που ουσιαστικά «τράβηξε το χαλί» στην θυγατρική του στη χώρα μας, αναστέλλοντας τις δραστηριότητες του χωρίς καν να έχει συμπληρώσει 5 χρόνια παρουσίας.
Παράγοντες της αγοράς που διατηρούσαν σχέσεις με την Fnac στη χώρα μας, ανέφεραν στο Capital.gr πως το πρόβλημα για την εταιρεία ξεκίνησε από τη Γαλλία και τη μητρική, η οποία ούτως ή άλλως δεν διάγει και την καλύτερη περίοδο της 50χρονης ιστορίας της. Μάλιστα, ήταν η κεντρική διοίκηση του ομίλου, ο οποίος ανήκει στην PPR του Γάλλου δισεκατομμυριούχου Francois Pinault, που αποφάσισε να... διώξει από πάνω της όλες τις ζημιογόνες δραστηριότητες, μεταξύ αυτών και η χώρα μας, με στόχο, τι άλλο, να πουληθεί σε ενδιαφερόμενους επενδυτές.
Το κλίμα αναστράφηκε για την Fnac Ελλάδος, η οποία αποτελεί κοινοπραξία με την Μαρινόπουλος, λίγο μετά την έλευση του νέου έτους, όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, αφού μέχρι και το τέλος του 2009 η λογική των επικεφαλής της στη χώρα μας ήταν «προχωράμε μπροστά». Σε αυτό το πλαίσιο εξάλλου είχε ενταχθεί η λειτουργία του 3ου καταστήματος της εταιρείας στο Μοναστηράκι μόλις τον περασμένο Νοέμβριο, το οποίο κόστισε περί τα 3,5 εκατ. ευρώ, ενώ ο στόχος μιλούσε για συνολικό πρόγραμμα 30 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα ώστε το δίκτυο της να φτάσει τα 8-10 καταστήματα μέχρι το 2012.
«Δεν τους βγήκε η επένδυση» ανέφερε στο Capital.gr στέλεχος της αγοράς που είχε συνεργασία με την Fnac, σχολιάζοντας ωστόσο ότι «ίσως ήταν βεβιασμένη κίνηση», κυρίως λόγω της επένδυσης του Νοεμβρίου. Είναι γεγονός πάντως πως ο ανταγωνισμός στην αγορά, κυρίως στο κομμάτι της τεχνολογίας είχε ενταθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, με αποτέλεσμα να μειώνονται οι τιμές και να «στενεύουν» τα περιθώρια κέρδους. Παράλληλα η έλευση των Public και στο κομμάτι των βιβλίων - cd - dvd, κατηγορίες που έχουν κάνει παγκοσμίως γνωστή τη Fnac, άλλαξε τους συσχετισμούς.
Αλλά και ο έτερος μέτοχος των Fnac, ο όμιλος Μαρινόπουλος (κατείχε το 49% του μετοχικού κεφαλαίου) φέρεται να ήταν απρόθυμος να αναλάβει μόνος του τη λειτουργία της επιχείρησης.
Οι πληροφορίες ανέφεραν πως τα τελευταία δύο εικοσιτετράωρα ενημερώθηκαν επίσημα το προσωπικό και οι συνεργάτες - προμηθευτές της εταιρείας από την διοίκηση της Fnac, η οποία κοινοποίησε πως τα καταστήματα θα λειτουργούν μέχρι τις 31 Ιουλίου. Μετά από αυτήν την ημερομηνία, τα σημεία στο The Mall Athens και τη Γλυφάδα θα μετατραπούν σε Public, κατόπιν της σχετικής συμφωνίας μεταξύ των δύο πλευρών, ενώ το πιο νέο απόκτημα στο Μοναστηράκι μάλλον θα κλείσει, αφού η Public δεν ενδιαφερόταν να το αποκτήσει (έχει το μεγάλο της πολυκατάστημα στο Σύνταγμα).
Οι ίδιες πηγές σημείωναν πως εκτός από το προσωπικό των δύο καταστημάτων που θα απορροφηθεί από το Public το ίδιο ενδέχεται να συμβεί και με τους εργαζόμενους στο Μοναστηράκι, είτε από την αλυσίδα είτε από τον όμιλο Μαρινόπουλος. Αξίζει να σημειωθεί πως το προσωπικό συνολικά ανέρχεται σε περίπου 200 άτομα, ενώ κάποια στελέχη κυρίως του διοικητικού έχουν ήδη αποχωρήσει.
Τα μεγέθη
Η διοίκηση της εταιρείας, όπως είχε εκφραστεί μέσω του γενικού διευθυντή της στην Ελλάδα, Ζακ Μπρολ, επεδίωκε να διπλασιάσει τον κύκλο εργασιών της εφέτος σε σχέση με τα αποτελέσματα του 2008, ενώ μόνο από το κατάστημα στο Μοναστηράκι ανέμενε ότι οι πωλήσεις μπορούν να ανέλθουν στα 20 εκατ. ευρώ στην ωρίμανσή του.
Και είναι γεγονός πως στο εννεάμηνο του 2009 είχε πετύχει αύξηση του τζίρου της κατά 6,3%. Ωστόσο τα υπόλοιπα οικονομικά μεγέθη της ήταν αρνητικά. Στον ισολογισμό του 2009 εγγράφηκαν ζημίες προ φόρων ύψους 5,8 εκατ. ευρώ, αρνητικά ίδια κεφάλαια 2,049 εκατ. ευρώ και κύκλος εργασιών 19,9 εκατ. ευρώ. Τα αντίστοιχα μεγέθη του 2008 ήταν 18,07 εκατ. πωλήσεις, ζημίες προ φόρων 5,262 εκατ. ευρώ και ίδια κεφάλαια - 2,24 εκατ. ευρώ. Εξίσου αξιομνημόνευτες είναι και οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις της Fnac, οι οποίες το 2009 ήταν 18,72 εκατ. ευρώ, έναντι 13,86 εκατ. το 2008 και 7,27 εκατ. ευρώ το 2007.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρώτο κατάστημα της Fnac άνοιξε τις πύλες του στο The Mall Athens τον Δεκέμβριο του 2005 με... πολλές υποσχέσεις, αφού το πρώτο Σάββατο λειτουργίας του, πριν τα επίσημα εγκαίνια, είχε δεχθεί συνολικά 5.000 επισκέπτες. Η επένδυση για το εν λόγω κατάστημα είχε φθάσει τα 7 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τις δηλώσεις του τότε γενικού διευθυντή της εταιρείας στην Ελλάδα, κ. Πάτρικ Σάλομον, ενώ ο στόχος για τον τζίρο στον πρώτο χρόνο είχε τεθεί στα 15- 20 εκατ. ευρώ.
Τότε, ο κ. Ντενι Ολιβεν, πρόεδρος της Fnac, είχε δηλώσει πως η έλευση της εταιρείας στην Ελλάδα συνέπεσε με την είσοδο κι άλλων παικτών, εντείνοντας τον ανταγωνισμό. Και όντως, μερικούς μήνες πριν είχε κάνει το ντεμπούτο της στη χώρα μας η γερμανική αλυσίδα Media Markt.
Το δεύτερο κατάστημα της Fnac ήρθε σχεδόν 3 χρόνια μετά, στη Γλυφάδα, γεγονός που τότε αποδιδόταν στις προσεκτικές κινήσεις των Γάλλων.
Παρά τις προσπάθειες, η FMB A.E., όπως ήταν η επίσημη ονομασία της Fnac στην Ελλάδα, δεν είχε καταφέρει να έχει θετικό πρόσημο στα οικονομικά αποτελέσματα της τα τελευταία χρόνια, με αποτέλεσμα οι συσσωρευμένες ζημίες της, σύμφωνα με την ICAP, να υπερβαίνουν τα 20 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2009.
Διαβάστε και άλλες επιχειρηματικές ιστορίες στο Epilektika Business Stories
epilektika
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου