Για κάθε ζευγάρι παπούτσια που πουλάει, χαρίζει ένα ζευγάρι καινούργια παπούτσια σε παιδιά που έχουν ανάγκη. Αυτό είναι το μότο της εταιρείας TOMS Shoes (http://www.toms.com) που εδώ και τέσσερα χρόνια δραστηριοποιείται επιχειρηματικά, προσφέροντας συγχρόνως στους μη έχοντες τα ίδια ακριβώς παπούτσια που αγοράζουν οι... έχοντες. Από την Τζούλια Ρόμπερτς και την Ντέμι Μουρ, στους χιλιάδες ανώνυμους νέους της Αμερικής και όχι μόνον, τα TOMS έχουν γίνει must συνοδεύοντας ακόμα και νυφικά!
Πίσω από αυτή την κερδοφόρα και ταυτόχρονα κοινωνικά υπεύθυνη εταιρεία, βρίσκεται ο ιδρυτής της Μπλέικ Μαϊκόσκι, ένας 33χρονος Αμερικανός που έχει βραβευτεί από το υπουργείο Εξωτερικών και την Πρώτη Κυρία των Ηνωμένων Πολιτειών τόσο για την επιχειρηματικότητά του όσο για την κοινωνική του προσφορά.
Τέσσερα χρόνια μετά την ίδρυση της εταιρείας, και με περισσότερα από 600.000 δωρισμένα ζευγάρια TOMS, ο Μαϊκόσκι ταξιδεύει σε διάφορες χώρες του κόσμου δίνοντας διαλέξεις με θέμα τη νεανική επιχειρηματικότητα και την εταιρική κοινωνική ευθύνη όπως την αντιλαμβάνεται αυτός τον 21ο αιώνα.
Στη μόδα
Δεν είναι η πρώτη φορά που η μόδα επιστρατεύεται για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Από τα φιλανθρωπικά γκαλά μόδας και τις δημοπρασίες φορεμάτων που φορέθηκαν μια φορά κι ένα καιρό στο κόκκινο χαλί των Οσκαρ, σε ειδικά σχεδιασμένες κολεξιόν όπως η πιο γνωστή (Red) που συνεργάζεται με δημοφιλείς και προσιτές μάρκες ρούχων παγκοσμίως, η μόδα έχει υπηρετήσει με το δικό της τρόπο τους ανθρώπους που έχουν ανάγκη.
Η ιδέα του Μαϊκόσκι όμως είναι επαναστατική: εδώ, το ίδιο το προϊόν μόδας προσφέρεται ως αγαθό στους μη έχοντες. Ταξιδεύοντας στην Αργεντινή, ο Μαϊκόσκι ανακάλυψε ότι πολλά παιδιά αδυνατούσαν να πάνε σχολείο επειδή δεν είχαν παπούτσια. Εκεί γεννήθηκε και η ιδέα των TOMS Shoes. Από ξαδελφάκια των πιο γνωστών εσπαντρίγιων -με λαστιχένια σόλα αυτή τη φορά- σε πολύχρωμες και πιο μποέμ εκδοχές των Keds όταν βρίσκονταν στις δόξες τους, κάποιο σχέδιο των TOMS μέλλει να μας συγκινήσει σίγουρα. Τα μοντέλα άλλωστε δεν είναι τυχαία, αφού ο Μαϊκόσκι κράτησε τον πήχυ ψηλά εξ αρχής, συνεργαζόμενος πριν από τρία χρόνια με την πιο σπορ μάρκα του Ralph Lauren, Rugby, από την οποία χρησιμοποίησε περισσευούμενα υφάσματα.
Η κοινωνική ευαισθησία ήταν το βασικό συστατικό για την εμπορική επιτυχία της εταιρείας και τα TOMS δεν άργησαν να γίνουν της μόδας. Αποστολή τώρα του Μαϊκόσκι είναι και το επιχειρηματικό του μοντέλο να έχει την ίδια απήχηση...
http://www.ekathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_civ_2_05/06/2010_403302
iL
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου