Τη δυνατότητα να βγάλουν χρήματα από τα βίντεο που «ανεβάζουν» δίνει στους χρήστες του το YouTube, που ανακοίνωσε ότι στο εξής θα χρηματοδοτεί τους πιο δραστήριους ερασιτέχνες δημιουργούς του.
Σε μια προσπάθεια να προσθέσει στην βιντεοθήκη της υψηλής ποιότητας -και μεγαλύτερης εμπορικής αξίας- βίντεο, η δημοφιλής ιστοσελίδα δίνει κίνητρα στα εκατομμύρια των χρηστών της, αποφασίζοντας να ...δώσει αμοιβή στους «περισσότερο υποσχόμενους» ερασιτέχνες χρήστες, που αναρτούν βίντεο με μεγάλη επισκεψιμότητα.
Το YouTube γνωστοποίησε το νέο του εγχείρημα στο περιθώριο του Vidcon, της μεγαλύτερης «σύναξης» της online κοινότητας βίντεο. Τα στελέχη της εταιρείας ανακοίνωσαν την υλοποίηση ενός προγράμματος με συνολικό προϋπολογισμό 5 εκατομμυρίων δολαρίων (3.979.000 ευρώ), που φέρει τον τίτλο «Πρόγραμμα Επιχορηγήσεων Συνεργατών». Στόχος του είναι «η στήριξη των αναδυόμενων δημιουργών» που προσελκύουν μεγάλο αριθμό επισκεπτών στην ιστοσελίδα.
Το YouTube, το οποίο πρόσφατα «έκλεισε» τα πέντε του χρόνια, σημειώνει τεράστια επιτυχία στη συγκέντρωση των ερασιτεχνικών «οικιακών» βίντεο εκατομμυρίων χρηστών. Ωστόσο, το μερίδιό του είναι ιδιαίτερα μικρό στην κατηγορία των επαγγελματικών και εμπορικών βίντεο, με την εξαίρεση των μουσικών βίντεο κλιπ. Τη «μερίδα του λέοντος» σε αυτό το κομμάτι της αγοράς έχει η ιστοσελίδα Hulu.com.
Το YouTube θέλει να αλλάξει αυτή την πραγματικότητα. Το πρόγραμμα επιχορηγήσεων που εφαρμόζει, απευθύνεται σε δημιουργούς των οποίων το έργο βλέπει μεγάλος αριθμός χρηστών και, συνεκδοχικά, αποτελεί αντικείμενο ενδιαφέροντος για τη διαφημιστική αγορά, η οποία προτίθεται να πληρώσει για να τοποθετήσει τις διαφημίσεις της στο υλικό των χρηστών.
Στο πρόγραμμα μπορούν να ενταχθούν οι ερασιτέχνες που «ανεβάζουν» τα δικά τους βίντεο, οι οποίοι επιθυμούν να τα προωθήσουν περισσότερο στον Παγκόσμιο Ιστό. Τα χρήματα που θα τους δίνει το YouTube θα κυμαίνονται από μερικές χιλιάδες έως μερικές εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια, ανάλογα με το περιεχόμενο και την απήχηση του κάθε βίντεο.
Αντίστοιχες προσπάθειες έχουν ξεκινήσει και άλλες εταιρείες στο Διαδίκτυο, με στόχο να δημιουργήσουν άμεσες σχέσεις με τους δημιουργούς περιεχομένου, παρακάμπτοντας τις παραδοσιακές μεθόδους της βιομηχανίας των μέσων ενημέρωσης. Για παράδειγμα, το Amazon.com παρέχει εργαλεία δημοσίευσης περιεχομένου στην πλατφόρμα Kindle, αμείβοντας τους δημιουργούς του.
«Το παιχνίδι έχει αλλάξει και οι άνθρωποι πετούν από το παράθυρο τους κανόνες που ίσχυαν έως τώρα», δηλώνει ο -ελληνικής καταγωγής- Γιώργος Στρόμπολος, διευθυντής ανάπτυξης συνεργασιών στο YouTube.
«Οι χρήστες που μόλις πριν από 10 χρόνια δεν μπορούσαν ούτε καν να μοιραστούν το περιεχόμενό τους με τους φίλους τους, τώρα είναι σε θέση να το διανείμουν σε κοινό από όλο τον κόσμο. Θεωρούμε αυτούς τους ανθρώπους ως τους επόμενους δημιουργούς περιεχομένου», καταλήγει, αναπτύσσοντας τη «φιλοσοφία» του νέου εγχειρήματος.
epilektika
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου