«Χαρακτηρίζουν συχνά την τεχνολογία ως το “Ελντοράδο της σύγχρονης οικονομίας”. Νομίζω ότι ο χαρακτηρισμός δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Οι δυνατότητες είναι απεριόριστες, ιδίως για ανθρώπους με φαντασία και επιμονή» σχολιάζει ο κ. Ερικ Παρκς. Ο ελληνοαμερικανός νομικός, στέλεχος μεγάλης διαφημιστικής εταιρείας και αυτοδίδακτος προγραμματιστής, είναι ένας από τους τρεις Ελληνες που βρίσκονται πίσω από το περίφημο «iFrappe», την εφαρμογή που σου επιτρέπει να... φτιάξεις και να πιεις τον εικονικό φραπέ σου μέσα από τη διαδραστική οθόνη του iΡhone.
Μπορεί εκ πρώτης όψεως να μοιάζει με παιχνίδι άνευ νοήματος, ωστόσο η εν λόγω «iΡhone app» (όπως ονομάζονται διεθνώς οι εφαρμογές για iΡhone) αποτελεί στην ουσία ένα πιλοτικό εγχείρημα καταγραφής της ελληνικής αγοράς. Ξεκίνησε ως ένα πείραμα μεταξύ φίλων και μέσα σε έναν χρόνο κατόρθωσε να φθάσει τα 130.000 downloads σε αμιγώς ελληνικό κοινό, μετατρέποντας τους τρεις φίλους που λάνσαραν τον διαδικτυακό φραπέ (Ερικ Παρκς, Δημήτρης Χασαπάκης και Παναγιώτης Χατζηδάκης ) σε ιντερνετικούς... επιχειρηματίες, με περισσότερες από πέντε νέες εφαρμογές iΡhone στα σκαριά.
Και δεν είναι οι μόνοι. Μόλις τρεις ημέρες μετά την κυκλοφορία του νέου «iΡhone 4» οι δυνατότητες της αγοράς που κινείται γύρω από τις «μαγικές» συσκευές iΡhone και iΡad είναι ανυπολόγιστες, οι δε Ελληνες που έχουν κατορθώσει να τις εκμεταλλευτούν κάνουν... χρυσές δουλειές. Ο κ. Δημοσθένης Καπώνης
και ο κ. Γιώργος Πάνζαρης είναι οι προγραμματιστές-επιχειρηματίες που δημιούργησαν το περιβόητο «ΑthensΒook», μια εφαρμογή την οποία, σύμφωνα με τις τελευταίες μετρήσεις, χρησιμοποιεί ένας στους δύο κατόχους iΡhone στην Αττική! Το διαδραστικό πρόγραμμα εντοπίζει τη θέση του χρήστη μέσω GΡS και στη συνέχεια τού υποδεικνύει προϊόντα και υπηρεσίες στην εμβέλειά του, από βενζινάδικα (με την τρέχουσα τιμή ανά λίτρο!) και φαρμακεία, μέχρι εστιατόρια και μπαρ. «Εξαρχής είχαμε αποφασίσει να διαθέτουμε την υπηρεσία δωρεάν και σύντομα ανακαλύψαμε ότι η χρηματοδότηση μέσω διαφημίσεων ήταν πολύ πιο συμφέρουσα επιλογή. Στόχος μας είναι να συμπεριλάβουμε ακόμη περισσότερες πληροφορίες, καθώς και σχόλια ή αξιολογήσεις των χρηστών, ενώ από το ΤhessΒook που αφορά τη Θεσσαλονίκηγίνεται η αρχή για εξάπλωση σε ολόκληρη τη χώρα» σχολιάζει ο κ. Καπώνης. Υπάρχει όμως και η αντίθετη στρατηγική. Αντί να επενδύουν σε πληροφορίες γενικού ενδιαφέροντος, ορισμένοι προγραμματιστές επικεντρώνονται σε έναν ειδικό τομέα δράσης και αναπτύσσουν εφαρμογές που αποβαίνουν σωτήριες για εξειδικευμένους επαγγελματίες. Ο κ. Νίκος Τουμπέλης είναι ο δημιουργός του «ΡharmaList 2», μιας ειδικής εφαρμογής που επιτρέπει στους φαρμακοποιούς να βρίσκουν τις επικαιροποιημένες τιμές όλων των φαρμάκων ανά πάσα στιγμή- εργασία που παλαιότερα απαιτούσε πολύπλοκες αναζητήσεις σε καταλόγους του υπουργείου Ανάπτυξης και του ΕΦΕΤ. «Το ευρύ κοινό δεν το γνωρίζει, αλλά έχει διαδοθεί πολύ ανάμεσα στους φαρμακοποιούς. Μου λένε ότι τους λύνει τα χέρια και μουστέλνουν προτάσεις για βελτίωση και ακόμα μεγαλύτερη εξειδίκευση» αναφέρει ο κ. Τουμπέλης.
Τη στιγμή που το σύνολο της παγκόσμιας οικονομίας θέλγεται από τις μαγικές δυνατότητες των λεγόμενων smart phones, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης δεν θα μπορούσαν παρά να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή. «Η παραδοσιακή εφημερίδα μετατράπηκε πριν από μερικά χρόνια σε ιστοσελίδα και σήμερα πλέον μετατρέπεται σε εφαρμογή iΡhone.
Ετσι το κείμενο “ζωντανεύει” μέσα από διαδραστικά διαγράμματα,βίντεο και εφαρμογές που επιτρέπουν στον χρήστη να “αλληλεπιδρά” με την πληροφορία που διαβάζει» σχολιάζει ο κ. Περικλής Βανικιώτης (φωτογραφία), διευθυντής επιχειρηματικής ανάπτυξης της εταιρείας Αtcom, η οποία έχει αναλάβει την ανάπτυξη εφαρμογών iΡhone για ορισμένους από τους σημαντικότερους εκδοτικούς οίκους της χώρας, ανάμεσά τους και για την εφημερίδα Τα Νέα ». «Η ανταπόκριση του κοινού ξεπέρασε τις προσδοκίες μας, με τα downloads να αγγίζουν τα 14.000 μέσα στις πρώτες δύο ημέρες!» αναφέρει ο ίδιος.
Υψηλό ποσοστό δημοτικότητας ανάμεσα στους χρήστες του ίντερνετ σημειώνει και η εφαρμογή iPhone της εφημερίδας «ΤΟ ΒΗΜΑ» η οποία, μάλιστα, δημιουργήθηκε από τις τεχνικές υπηρεσίες του Δημοσιογραφικού Οργανισμού Λαμπράκη και παρέχεται δωρεάν στους χρήστες.
tovima.gr
epilektika
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου