Τα νέα τέλη κυκλοφορίας ανακοίνωσε το υπ. Οικονομικών καταργώντας το κριτήριο της παλαιότητας και υιοθετώντας το κριτήριο του κυβισμού αλλά με πιο αναλογικό τρόπο. Παράλληλα, ενσωματώνεται στα τέλη ο ειδικός φόρος μεγάλου κυβισμού. Σύμφωνα με την κυβέρνηση, οι αλλαγές αυτές προκαλούν μείωση των τελών κυκλοφορίας για 3,2 εκατομμύρια κατόχους αυτοκινήτων.
Η Κυβέρνηση, αναγνωρίζοντας τα προβλήματα και τις ενστάσεις των πολιτών σε σχέση με την εφαρμογή του πλαισίου υπολογισμού των τελών για το 2010, δεσμεύτηκε να προβεί σε βελτιώσεις και σημαντικές ελαφρύνσεις. Σήμερα ανακοινώνεται το νέο απλοποιημένο πλαίσιο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, με το οποίο αναιρούνται οι τέσσερις διαφορετικές κλάσεις ταξινόμησης και το οποίο οδηγεί σε μείωση των τελών κυκλοφορίας για 3,2 εκ. κατόχους αυτοκινήτων.
Για την αναμόρφωση του πλαισίου συστήθηκε Διυπουργική Επιτροπή και συνεκτιμώντας τις προτάσεις της, το νέο σύστημα τελών κυκλοφορίας του 2011, έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
1.Την κατάργηση του κριτηρίου της παλαιότητας. Για όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα που θα έχουν ταξινομηθεί έως και την 31-12-2010 (και για τις μοτοσυκλέτες, ασχέτως ημερομηνίας ταξινόμησης) θεσπίζεται ενιαία κλίμακα υπολογισμού με βάση τον κυβισμό του κινητήρα τους.
2.Την υιοθέτηση του κριτηρίου του κυβισμού αλλά με πιο αναλογικό τρόπο. Δημιουργείται μια πιο δίκαιη και αναλογική κλίμακα τελών κυκλοφορίας με την προσθήκη νέων κλιμακίων κυβισμού, προκειμένου το σύστημα να γίνει πιο αποτελεσματικό και να ανταποκριθεί περισσότερο στις συνθήκες της αγοράς, έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια.
3.Την ενσωμάτωση του χωριστού ειδικού φόρου μεγάλου κυβισμού στα τέλη. Πρόκειται για τον ειδικό φόρο μεγάλου κυλινδρισμού κινητήρα για όλα τα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες άνω των 1.929 κ.εκ., που είχε προβλεφθεί με το ν. 3775/2009. Τα τέλη κυκλοφορίας 2011 συμπεριλαμβάνουν τον τυχόν ειδικό φόρο οχημάτων μεγάλου κυβισμού.
Έτσι, τα νέα τέλη κυκλοφορίας έτους 2011, σε σύγκριση και με τις συνολικές επιβαρύνσεις των οχημάτων για το 2010, διαμορφώνονται ως εξής:
Κλιμάκιο κ.εκ. | Τέλη κυκλοφορίας 2011 (ευρώ) | Τέλη κυκλοφορίας και ειδικός φόρος 2010 (ευρώ) | Διαφορά 2011 έναντι 2010 (ευρώ) | |||
Από | έως | Από | έως | |||
Έως | 300 | 20 | 0 | 68 | 20 | -48 |
301 | 785 | 50 | 28 | 96 | 22 | -46 |
786 | 1071 | 110 | 94 | 187 | 16 | -77 |
1072 | 1357 | 120 | 94 | 187 | 26 | -67 |
1358 | 1548 | 220 | 184 | 352 | 36 | -132 |
1549 | 1738 | 240 | 184 | 352 | 56 | -112 |
1739 | 1928 | 270 | 184 | 352 | 86 | -82 |
1929 | 2357 | 600 | 578 | 821 | 22 | -221 |
2358 | 3000 | 800 | 712 | 1130 | 88 | -330 |
3001 | 4000 | 1000 | 912 | 1330 | 88 | -330 |
4001 | και άνω | 1200 | 1112 | 1530 | 88 | -330 |
(Περαιτέρω ανάλυση της διαφοράς των τελών κυκλοφορίας του 2011 σε σχέση με το 2010, ανάλογα με την κλάση των οχημάτων, παρατίθεται στον σχετικό πίνακα).
Την αναλογική ελάφρυνση για μεγάλο αριθμό οχημάτων. Από την σύγκριση των τελών του 2011 σε σχέση με το 2010 προκύπτει ότι πάνω από 3.180.000 κάτοχοι αυτοκινήτων και μοτοσικλετών έχουν μείωση από 12-330 ευρώ (το 65% του συνόλου), ενώ οι υπόλοιποι έχουν αύξηση η οποία σε απόλυτους αριθμούς δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη και κυμαίνεται μεταξύ 16-88 ευρώ ετησίως. Μεγαλύτερη αναλογικά μείωση έχουν τα μικρή και μεσαίας κατηγορίας αυτοκίνητα.
4.Την περιβαλλοντική κατεύθυνση για τις νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων. Αναγνωρίζοντας τον σημαντικό ρόλο που μπορεί να έχει η φορολόγηση του αυτοκινήτου στην κατεύθυνση της μείωσης των περιβαλλοντικών του επιπτώσεων,τα τέλη κυκλοφορίας όλων των επιβατικών ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων που θαταξινομηθούν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1/1/2011 και μετά, συνδέονται αποκλειστικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του κάθε οχήματος (γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο). Η σύνδεση αυτή ισχύει για όλα τα αυτοκίνητα ασχέτως τεχνολογίας (βενζινοκίνητα, υβριδικά, πετρελαιοκίνητα κλπ). Αυτό εκτιμάται ότι θα έχει σαν αποτέλεσμα τη στροφή των καταναλωτών σε πιο «καθαρής τεχνολογίας» οχήματα με αντίστοιχες θετικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Τα περισσότερα κράτη μέλη της Ε.Ε. έχουν ήδη εισαγάγει φορολογικό σύστημα αυτοκινήτων (τέλη κυκλοφορίας και τέλη ταξινόμησης) που συνδέεται ολικώς ή μερικώς με τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα (CO2).
Έτσι, τα τέλη κυκλοφορίας των επιβατικών αυτοκινήτων που θα ταξινομηθούν μετά την 1/1/2011 είναι τα εξής:
ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΔΕΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμCO2 ανά χιλιόμετρο) | ΕΤΗΣΙΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ (σε ευρώ) |
0-100 | 0 |
101-120 | 0,80 |
121-140 | 1,00 |
141-160 | 1,50 |
161-180 | 2,00 |
181-200 | 2,25 |
201-250 | 2,50 |
Άνω των 251 | 3,00 |
Είναι χαρακτηριστικό ότι με την παραπάνω κλίμακα, τα τέλη κυκλοφορίας μειώνονται περαιτέρω για μεγάλο αριθμό οχημάτων τα οποία ενσωματώνουν «καθαρές τεχνολογίες». Αντίστοιχα, όπως είναι λογικό, τα τέλη αυξάνονται για όλα εκείνα τα αυτοκίνητα των οποίων οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι υψηλές.
5.Αποκλειστική σύνδεση των τελών κυκλοφορίας των ΤΑΧΙ που θα ταξινομηθούν στην Ελλάδα μετά την 1/1/2011 μόνο με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ως εξής:
ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΔΕΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμCO2 ανά χιλιόμετρο) | ΕΤΗΣΙΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ (σε ευρώ) |
0-100 | 0 |
101-150 | 2 |
Άνω των 151 | 2,5 |
Η διαφορά των τελών κυκλοφορίας των ΤΑΧΙ σε σχέση με τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης οφείλεται στο γεγονός ότι, τα οχήματα αυτά είναι επαγγελματικά και διανύουν ετησίως πολλαπλάσιες αποστάσεις από αυτές των επιβατικών, με αποτέλεσμα την εξαιρετικά μεγαλύτερη περιβαλλοντική επιβάρυνσή τους.
6.Όσον αφορά στα υπόλοιπα οχήματα (φορτηγά ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης, λεωφορεία, κλπ), θα υπάρχει αύξηση κατά μέσο όρο 10%σε σχέση με το 2010. Σημειώνεται ότι τα εν λόγω τέλη δεν έχουν αυξηθεί από το 2009.
Tα παραπάνω μέτρα αποτελούν ένα σύστημα δίκαιο και λειτουργικό, που θα αφήσει παράλληλα το χρονικό περιθώριο αναγκαίας προσαρμογής της αγοράς αυτοκινήτου στη χώρα μας στην κατεύθυνση της προστασίας του περιβάλλοντος. Οι παραπάνω ρυθμίσεις, θα κατατεθούν στη Βουλή των Ελλήνων, τις αμέσως επόμενες ημέρες.
tanea.gr
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου