22/9/10

Ολονύχτια διαμαρτυρία των ιδιοκτητών φορτηγών

Στο Σύνταγμα μέχρι το πρωί, θα παραμείνουν οι ιδιοκτήτες φορτηγών, διαμαρτυρόμενοι για το κυβερνητικό νομοσχέδιο.
Νωρίτερα, αντιπροσωπεία των ιδιοκτητών φορτηγών, με επικεφαλής τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας, Γιώργο Τζωρτζάτο, επέδωσε στον πρόεδρο της Βουλής το ψήφισμα, με το οποίο ο κλάδος ζητεί την απόσυρση του νομοσχεδίου της κυβέρνησης για τις αλλαγές στις μεταφορές και την έναρξη διαλόγου άρθρο - άρθρο.

Η αντιπροσωπεία αποτελείτο από τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Θεσσαλίας, κεντρικής Ελλάδας και δυτικής Μακεδονίας, Βασίλη Τζιμοράγκα, τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας των Βυτίων Υγρών Καυσίμων Γιώργο Τσάμο, τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Εύβοιας και Βοιωτίας Θεόφιλο Καρκαλή και τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Βορείου Ελλάδας Ντίνο Κιρκιλή.
Εξάλλου, η καθιστική διαμαρτυρία, που πραγματοποιούν οι ιδιοκτήτες φορτηγών μπροστά από το μνημείο του Αγνωστου Στρατιώτη, στη Βουλή, συνεχίζεται ειρηνικά, μετά την ένταση που δημιουργήθηκε νωρίτερα, τα πνεύματα έχουν ηρεμήσει.
Νωρίτερα, ανεμίζοντας ελληνικές σημαίες και φωνάζοντας συνθήματα κατά της κυβέρνησης, ιδιοκτήτες φορτηγών από όλη την Ελλάδα έφτασαν στη Βουλή, για να επιδώσουν ψήφισμα στον αρμόδιο υπουργό, σύμφωνα με το οποίο ζητούν την απόσυρση του νομοσχεδίου, που προβλέπει την απελευθέρωση του επαγγέλματός τους και τίθεται αύριο προς ψήφιση.
Οι ιδιοκτήτες φορτηγών είχαν συγκεντρωθεί από τις 11 το πρωί της Τρίτης, στην Ομόνοια, κάτω από τα γραφεία της Ομοσπονδίας τους και από εκεί ξεκίνησαν την πορεία.
Τα βασικά αιτήματα των αυτοκινητιστών
Μετά τη Γενική Συνέλευση και πριν την έναρξη της πορείας, τόσο ο πρόεδρος Γιώργος Τζωρτζάτος, όσο και ο πρόεδρος των βυτιοφορέων Γιώργος Τσάμος, επέκριναν δριμύτατα τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρη Ρέππα, ότι αθέτησε τις υποσχέσεις του και τον κάλεσαν να δώσει στους μεταφορείς γραπτώς τα όσα λέει για βελτιώσεις, προς το καλύτερο, του νομοσχεδίου, όπως η ένταξη τους στο ΕΣΠΑ, ευνοϊκές ρυθμίσεις για τα φορολογικά και ασφαλιστικά τους θέματα και άλλα.
Όπως προκύπτει από τις δηλώσεις των συνδικαλιστών, τρία είναι τα βασικά ζητήματα στα οποία αντιδρούν έντονα με τις διατάξεις του νομοσχεδίου.
Πρώτον είναι η πρόβλεψη για μηδενισμό της άϋλης αξίας της αδείας, μετά την πάροδο της 3ετούς περιόδου προσαρμογής των επαγγελματιών στο νέο καθεστώς. Οι μεταφορείς ζητούν από την κυβέρνηση να παραμείνει στο τέλος αυτής της περιόδου το 35% της αξίας της άδειας, η οποία πριν από λίγο καιρό κόστιζε από 200 έως 300 χιλιάδες ευρώ.
Δεύτερον ζητούν να παραταθεί από 3 σε 5 χρόνια η περίοδος προσαρμογής, ώστε να έχουν το χρόνο να οργανωθούν καλύτερα στα νέα δεδομένα που προβλέπει ο νόμος. Μάλιστα διατείνονται ότι στην ουσία δεν είναι τρία χρόνια, αλλά 27 μήνες, καθώς η περίοδος προσαρμογής δεν αρχίζει από την ψήφιση του νομοσχεδίου, αλλά από την αρχή του 2010.
Τρίτον, εκφράζουν φόβους ότι με το άνοιγμα της συγκεκριμένης αγοράς θα μπορούν να έλθουν στην Ελλάδα πολυεθνικές εταιρίες, οι οποίες με μηδενική αξία της αδείας θα δημιουργήσουν μεγάλες εταιρίες, παίρνοντας από αυτούς το μεταφορικό έργο.
Απαντήσεις σε όλα αυτά τα θέματα έδωσε και σήμερα ο κ. Ρέππας, ο οποίος μιλώντας στο ραδιόφωνο της ΝΕΤ, εξήγησε ότι δεν πρόκειται να δοθεί παράταση στην περίοδο προσαρμογής, γιατί κάτι τέτοιο θα διαιώνιζε για ακόμη δύο χρόνια την ίδια κατάσταση. Μάλιστα επανέλαβε ότι έδωσε μάχη με το μηχανισμό στήριξης για να αποσπάσει αυτή την τριετή περίοδο προσαρμογής, καθώς η τρόικα ζητούσε επίμονα να αρχίσει άμεσα η εφαρμογή του νόμου.
Σε ότι αφορά το ύψος της αδείας και την παραμονή του 35% που ζητούν οι μεταφορείς, ο κ. Ρέππας το απέκλεισε, λέγοντας ότι κάτι τέτοιο είναι αντίθετο με τη φιλοσοφία του νομοσχεδίου για το άνοιγμα ενός κλειστού επαγγέλματος.
Για τους φόβους των μεταφορέων ότι θα δημιουργηθούν καρτέλ, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, τόνισε ότι πουθενά στην Ευρώπη, όπου η απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών έχει γίνει εδώ και περίπου δέκα χρόνια, δεν έχουν δημιουργηθεί μονοπωλιακές ή ολιγοπωλιακές δομές. «Καρτέλ είναι ενδεχόμενο να δημιουργηθούν εκεί που η αγορά είναι κλειστή, εκεί που είναι λίγοι οι παίκτες», τόνισε ο κ. Ρέππας για να προσθέσει « εμείς ανοίγουμε την αγορά και παρέχουμε τη δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενο να έχει κάτω από στοιχειώδεις προϋποθέσεις που προβλέπει ο ευρωπαϊκός κανονισμός 1071, τη δυνατότητα να ενταχθεί στο επάγγελμα».
Υπενθύμισε, τέλος, ότι επίσης παρέχεται η δυνατότητα σε όσους επαγγελματίες μεταφορείς το επιθυμούν να διατηρήσουν το καθεστώς του αυτοαπασχολούμενου μέχρι το 2023, αν νομίζουν ότι έτσι θα παραμείνουν ανταγωνιστικοί.
Ρέππας: O νόμος θα εφαρμοστεί
Πάντως, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Δημήτρης Ρέππας, μιλώντας χτες σε ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς και σχολιάζοντας τα προβλήματα που δημιουργούν οι μεταφορείς στην κυκλοφορία στις εθνικές οδούς, υπενθύμισε ότι μπορεί να αποσύρει τη διάταξη για τη μεταβατική περίοδο προσαρμογής των τριών ετών και οι ρυθμίσεις να ισχύσουν από την επομένη της ψήφισης του νομοσχεδίου. Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να δοθεί άλλη παράταση στην περίοδο προσαρμογής και ότι νόμος θα εφαρμοστεί, για να μπει μια νέα τάξη πραγμάτων στον συγκεκριμένο χώρο.
Eισαγγελική εποπτεία της πορείας
Τέσσερις Εισαγγελείς Πρωτοδικών έχουν επιφορτιστεί με την εποπτεία των διαδικασιών ενόψει της σημερινής πορείας των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτίων προς την Βουλή, όπου θα ξεκινήσει η επι της αρχής συζήτηση του νομοσχεδίου της κυβέρνησης για την απελευθέρωση των μεταφορών.
Οι Εισαγγελικοί λειτουργοί, σε συνεργασία με την Αστυνομία, θα ελέγχουν για την τήρηση του νόμου καθ' όλη την διάρκεια της κινητοποίησης των ιδιοκτητών φορτηγών και έχουν εντολή, σε περιπτώσεις που διαπιστώνεται η διάπραξη αυτεπαγγέλτως διωκώμενων αδικημάτων, να εφαρμόζουν αμέσως την αυτόφωρη διαδικασία.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από skai.gr, ΑΠΕ-ΜΠΕ