20/9/10

Ξεκίνησε η πορεία των ιδιοκτητών φορτηγών προς τον Κηφισσό

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Κυκλοφοριακά προβλήματα στους δρόμους περιφερειακά της Αθήνας, λόγω της συγκέντρωσης μεγάλου αριθμού φορτηγών και βυτιοφόρων. 

Το μεσημέρι επικράτησε ένταση στο Χαϊδάρι, με αφορμή την πρόθεση των ιδιοκτητών να πραγματοποιήσουν πορεία με τα φορτηγά τους. 

Οι δυνάμεις της αστυνομίας είχαν παρατάξει μία κλούβα των ΜΑΤ μπροστά από τα φορτηγά, εμποδίζοντας την κίνηση τους. 

Οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων είχαν λάβει διαβεβαίωση πως θα μπορούσαν να κάνουν μια πορεία περιμετρικά της Αθήνας, αλλά τελικά δεν τους επετράπη, με αποτέλεσμα να εξοργιστούν.

Μάλιστα κάποιοι απείλησαν να πυρπολήσουν βυτιοφόρο με πετρέλαιο.

Τελικά λίγο μετά τη 1 το μεσημέρι επετράπη σε ομάδα ιδιοκτητών φορτηγών να πραγματοποιήσουν πορεία, η οποία ξεκίνησε από τον Σκαραμαγκά με κατεύθυνση τη λεωφ. Κηφισού, την Π.Ράλλη και τη Γρ.Λαμπράκη προς Σχιστό.

Από τα ξημερωματα  επικρατούσε κυκλοφοριακό έμφραγμα στην Αθήνα, λόγω της κινητοποίησης των μεταφορέων. 

Αποκλεισμένη η εθνική οδός Αθηνών-Κορίνθου, ουρές χιλιόμετρων σχηματίστηκαν από τα ξημερώματα στην εθνική οδό Αθηνών - Λαμίας στη Μεταμόρφωση, ενώ σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα σημειώθηκαν σε διάφορα σημεία της πόλης.

Η τροχαία εκτρέπει τα οχήματα μέσω της λεωφόρου Σχιστού και μετά την Μάνδρα μέσω Αττικής οδού.

Παράλληλα, σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα παρατηρήθηκε στην εθνική οδό Αθηνών - Λαμίας στη Μεταμόρφωση, με τα οχήματα να σχηματίζουν ουρές χιλιομέτρων. 

Το πρόβλημα οφείλονταν στα δεκάδες παραταγμένα φορτηγά και βυτιοφόρα, καθώς και σε ένα τροχαίο ατύχημα που σημειώθηκε τα ξημερώματα της Δευτέρας. Σύμφωνα με την τροχαία, ένα ΙΧ προσέκρουσε σε φορτηγό που βρισκόταν εν κινήσει και στη συνέχεια τα δύο οχήματα προσέκρουσαν πάνω σε επτά παρκαρισμένα φορτηγά.

Οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους, ενισχύοντας καθημερινά τα παρατεταγμένα οχήματα στις εθνικές οδούς. Περισσότερα από 560 φορτηγά και βυτιοφόρα βρίσκονται παραταγμένα στις εθνικές οδούς σε ολόκληρη τη χώρα τη Δευτέρα.

Οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων προαναγγέλλουν καθιστική διαμαρτυρία έξω από τη Βουλή την ημέρα ψήφισης του νομοσχεδίου, και επαναλαμβάνουν την πρόθεσή τους να πραγματοποιήσουν την μηχανοκίνητη πορεία στο κέντρο της Αθήνας.

Εν τω μεταξύ, λάδι στη φωτιά ρίχνουν οι καταγγελίες για προπηλακισμούς, απειλές, ακόμη και επιθέσεις που δέχονται οδηγοί φορτηγών που δεν μετέχουν στις κινητοποιήσεις από συναδέλφους τους που έχουν ακινητοποιημένα τα φορτηγά τους στα σημεία συγκέντρωσης.

Από την άλλη πλευρά, εκπρόσωποι των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων καταγγέλλουν μαφιόζικες πρακτικές εις βάρος τους. Όπως λένε, έχουν καταγγείλει στην αστυνομία ότι μπράβοι, υπό την απειλή όπλων, έσπασαν τον αποκλεισμό για να περάσουν βυτιοφόρα ιδιωτικών εταιριών.

Εν τω μεταξύ, τα πρώτα προβλήματα στην αγορά έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους. Στα λιμάνι του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης παραμένουν εγκλωβισμένα περίπου 5.000 κοντέινερς.

Η συγκέντρωση φορτηγών συνεχίζεται περιφερειακά της Θεσσαλονίκης και κυρίως στα δυτικά της πόλης, καθώς σύμφωνα με τις αστυνομικές αρχές έχουν συγκεντρωθεί περίπου 300 φορτηγά στα ακόλουθα σημεία:

-Στο 7ο χλμ. παλαιάς εθνικής οδού Θεσσαλονίκης-Βεροίας.
-Στα φανάρια της Λαχανογοράς στην περιφερειακή οδό της πόλης.
-Στο 30ο χλμ. της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης-Κατερίνης, στο ύψος του Ρομπόπουλου.
-Στα φανάρια του δημοτικού διαμερίσματος Γέφυρας επί της παλιάς εθνικής οδού Θεσσαλονίκης - Βεροίας.
-Στους σηματοδότες του Αγίου Αθανασίου, στην παλιά εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Βεροίας.
-Στις πύλες 16 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Τα φορτηγά παραμένουν δεξιά και αριστερά των δρόμων και οδικών κόμβων, χωρίς να δημιουργούν πρόβλημα στην κίνηση των οχημάτων.

Το σχέδιο της κυβέρνησης

Σε άμεση εφαρμογή προσανατολίζεται να θέσει η κυβέρνηση από τα μεσάνυχτα της Τετάρτης ένα σχέδιο για την ομαλή λειτουργία της αγοράς με καύσιμα και προϊόντα, αλλά και για την απελευθέρωση των εθνικών οδών από τα παραταγμένα φορτηγά, όπως αναφέρουν «Τα Νέα».

Αυτό θα γίνει εφόσον οι μεταφορείς επιχειρήσουν να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους και μετά την ψήφιση του επίμαχου νομοσχεδίου για το άνοιγμα του επαγγέλματός τους.

Για να επιτευχθεί αυτό, τα συναρμόδια υπουργεία Μεταφορών, Εσωτερικών, Προστασίας του Πολίτη και Δικαιοσύνης θα εφαρμόσουν όλα τα απαραίτητα μέτρα που προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία. Το κυβερνητικό σχέδιο περιλαμβάνει τρεις άξονες:

1. Παρουσία εισαγγελικών αρχών, η αστυνομία θα προχωρήσει σε άμεση απομάκρυνση των παράνομα σταθμευμένων φορτηγών από τις εθνικές οδούς, δεδομένου ότι αυτό «συνιστά παρακώλυση συγκοινωνιών». Οι μεταφορείς που βρίσκονται ήδη στα... μέτωπα θα βρεθούν αντιμέτωποι όχι μόνο με ποινικές, αλλά και με διοικητικές κυρώσεις, δεδομένου ότι από τα τέλη του περασμένου Ιουλίου τελούν υπό επίταξη τόσο οι ίδιοι όσο και τα οχήματά τους.

2. Ταυτόχρονα με την επιχείρηση «καθαρισμού» των εθνικών οδών από τα παράνομα σταθμευμένα φορτηγά, θα κατατεθεί αμέσως στη Βουλή τροπολογία η οποία θα προβλέπει την κατάργηση της τριετούς μεταβατικής περιόδου και το άμεσο άνοιγμα του επαγγέλματος του μεταφορέα δημόσιας χρήσης.

3. Για το μεταβατικό διάστημα, δηλαδή μέχρι να χορηγηθούν οι νέες άδειες σε φορτηγά και βυτιοφόρα δημόσιας χρήσης θα δοθεί η δυνατότητα στα φορτηγά ιδιωτικής χρήσης να εκτελούν δρομολόγια δημόσιων μεταφορών.

tovima.gr