Η διάσηµη Γέφυρα των Στεναγµών στη Βενετία συνέδεε το παλάτι του Δούκα µε τις φυλακές. Σύµφωνα µε τον θρύλο, πήρε το όνοµά της από τους αναστεναγµούς που έβγαζαν περνώντας από εκεί οι φυλακισµένοι και οι µελλοθάνατοι καθώς ήταν η τελευταία φορά που έβλεπαν τη θάλασσα της Γαληνοτάτης.
Εάν λειτουργούσαν σήµερα οι φυλακές, θα έβλεπαν και κάτι ακόµη: ένα τεράστιο µπάνερ µε νεαρά µοντέλα της Sisley να διαφηµίζουν τα ρούχα της εταιρείας. Η Βενετία έχει µετατραπεί τους τελευταίους µήνες σε µια απέραντη διαφηµιστική µαρκίζα. Η διαφήµιση του κοσµηµατοπωλείου Βulgari καλύπτει ολόκληρη την όψη του Ρalazzo Ducale, ενώ η Coca Cola διαφηµίζει το δικό της προϊόν µε ένα εξίσου µεγάλο µπάνερ στην πλατεία του Αγίου Μάρκου.
Πρόκειται για µια από εκείνες τις περιπτώσεις που ο σκοπός αγιάζει τα µέσα: οι τοπικές αρχές νοικιάζουν τις προσόψεις των µνηµείων της Βενετίας στους διαφηµιζόµενους και µε τα χρήµατα που εισπράττουν συντηρούν τα ιστορικά κτίρια, τα οποία έχουν υποστεί ουκ ολίγες φθορές από τον χρόνο και τη διάβρωση.
Η ιδέα αυτή, όµως, δεν αρέσει καθόλου σε κάποιες οργανώσεις για την προστασία της πολιτιστικής κληρονοµιάς αλλά και σε πολλούς κατοίκους της πόλης. «Αυτό που λείπει είναι ένα πλαίσιο κανόνων ώστε να µην αποτελεί η διαφήµιση προσβολή για τα µνηµεία και να µην καλύπτεται εντελώς η όψη τους», δηλώνει η Μαρία Καµίλα Μπιανκίνι, επικεφαλής της οργάνωσης Fondo Αmbiente Ιtaliano. Οι τοπικοί αξιωµατούχοι αντιτείνουν από τη µεριά τους ότι χωρίς τις διαφηµίσεις δεν θα υπήρχε η δυνατότητα συντήρησης των ιστορικών µνηµείων της πόλης. Το 2010 εγκρίθηκαν από το υπουργείο Πολιτισµού της Ιταλίας κονδύλια ύψους 36 εκατ. ευρώ για την συντήρηση των µνηµείων της χώρας.
Στην περιοχή της Βένετο αντιστοιχούσαν 1,4 εκατ. ευρώ από τα 2 έως 3 εκατ. που χρειάζεται µόνο η Βενετία. Ακόµη κι έτσι, στα ταµεία της πόλης έχουν φτάσει µέχρι σήµερα µόλις 150.000 ευρώ.
«Δεν είµαστε σε θέση να αρνηθούµε τα χρήµατα των χορηγών για αισθητικούς λόγους», δηλώνει ο δήµαρχος της Βενετίας Τζόρτζιο Ορσέτι. «Δεν µπορώ να κατεβάσω την εικόνα της Ντέµι Μουρ όταν πέφτουν κοµµάτια του Ρalazzo Ducale στο έδαφος», προσθέτει.
Ακόµη πιο δύσκολο είναι να βρεθούν τα 25 εκατ. ευρώ που χρειάζονται για τη συντήρηση του Κολοσσαίου στη Ρώµη, ένα µνηµείο που επισκέπτονται κάθε χρόνο σχεδόν 5 εκατ. τουρίστες. Το υπουργείο Πολιτισµού άνοιξε τον διαγωνισµό τον περασµένο Ιούλιο. Οι Ιταλοί και ο υπόλοιπος κόσµος θα µάθουν στις 30 Οκτωβρίου ποιο προϊόν θα σκεπάσει την πιο διάσηµη αρένα του πλανήτη.
>shirley
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου