14/9/10

«Ρότερνταμ του Νότου» θα κάνει τον Πειραιά η COSCO

Σύμφωνα με δημοσίευμα εφημερίδας της Ζυρίχης, αλλά και τη Washington Post. Με τίτλο «Μεγάλα σχέδια της Ελλάδας για το λιμάνι του Πειραιά» και υπότιτλο «η κινεζική COSCO σχεδιάζει το Ρότερνταμ του Νότου», η εφημερίδα της Ζυρίχης «NΖΖ» αφιερώνει στο σημερινό της φύλλο μία σελίδα στο οικονομικό της τμήμα για τα σχέδια μετατροπής του Πειραιά σε ένα από τα σπουδαιότερα εμπορικά λιμάνια της Ευρώπης.

Η Elisa Hubel σημειώνει ότι ήδη το λιμάνι του Πειραιά είναι το μεγαλύτερο λιμάνι διακίνησης επιβατών στην Ευρώπη και το τρίτο μεγαλύτερο στον κόσμο. Κατατάσσεται επίσης μεταξύ των δέκα μεγαλύτερων λιμανιών στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Εν μέσω της δημοσιονομικής και οικονομικής κρίσης αυτό το κέντρο διαμετακομιστικού εμπορίου παίζει αποφασιστικό ρόλο, καθώς ο τουρισμός και η ναυτιλία αποτελούν τους πιο σημαντικούς οικονομικούς κλάδους της χώρας. Μάλιστα η ελληνική κυβέρνηση έχει θέσει ένα φιλόδοξο στόχο, να καταστήσει τον Πειραιά ένα από τα πιο σύγχρονα λιμάνια για τουρίστες, κρουαζιερόπλοια και κοντέινερ.

Αφού περιγράφει τη γεωστρατηγική σημασία του Πειραιά από τους αρχαίους χρόνους, η αρθρογράφος παραθέτει στατιστικά στοιχεία για την εμπορική κίνηση στο λιμάνι και την επένδυση της κινεζικής COSCO, που αναμένεται να φθάσει τα 660 εκατ. ευρώ στα επόμενα 35 χρόνια.
Για την κινεζική κυβέρνηση η επένδυση αυτή προσφέρει οφέλη σε όλους (win-win situation), αλλά τα ελληνικά συνδικάτα φοβούνται απώλεια θέσεων εργασίας. Φέτος το λιμάνι θα διαχειρισθεί 800.000 κοντέινερ, που θα ανέλθουν σε 3,7 εκατ. ετησίως μέχρι το 2015. Η Washington Post μάλιστα προέβλεψε ότι η COSCO θα καταστήσει τον Πειραιά σε «Ρότερνταμ του Νότου».

Η κινεζική πλευρά επιθυμεί να επενδύσει περισσότερο στην ελληνική εμπορική ναυτιλία και εξέφρασε το ενδιαφέρον για την κατασκευή ενός μεγάλου λιμανιού για κοντέινερ στο Τυμπάκι της Κρήτης, ένα επενδυτικό σχέδιο όμως που αντιμετωπίζει την αντίδραση του τοπικού πληθυσμού και οικολογικών οργανώσεων για τις πιθανές επιπτώσεις στον τουρισμό της περιοχής.

Στο άρθρο περιγράφονται και οι κινητοποιήσεις των συνδικάτων, ιδίως της ΠΕΜΕΝ κατά της COSCO και του νέου νόμου για την άρση του καμποτάζ που το καλοκαίρι επηρέασαν αρνητικά την προσέγγιση κρουαζιερόπλοιων στον Πειραιά, καθώς και τα σχέδια της διοίκησης του ΟΛΠ για εκσυγχρονισμό των υποδομών του λιμανιού, ώστε να εξυπηρετήσουν επιβατικό κοινό 30 εκατ. το 2015 από 22 εκατ. σήμερα, ενώ περιλαμβάνονται και σχέδια για την πολιτιστική αναβάθμιση της πόλης με νέα ναυτικά μουσεία.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
epilektika