Σημείωση: Με αυτό το ρεπορτάζ σχετικά με την έκρηξη της επιχειρηματικότητας στα κολλέγια, το Bloomberg BusinessWeek ξεκινά ένα αφιέρωμα στον κόσμο των νέων εταιρειών. Η σειρά θα επικεντρωθεί στους προπτυχιακούς και τους φοιτητές MBA οι οποίοι ανέπτυξαν τις ιδέες τους ή άρχισαν επιχειρήσεις ενώ ήταν ακόμη στο πανεπιστήμιο, καθώς και τους πολλούς τρόπους που τα πανεπιστήμια τους βοήθησαν να ξεκινήσουν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητές...
Οι τελειόφοιτοι του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης Katie Shea και Susie Levitt έκαναν πρακτική στη Goldman Sachs Group (GS) και τη Citigroup-Smith Barney (C), όταν τα πονεμένα πόδια τους, τους ενέπνευσαν να ξεκινήσουν μια μικρή εταιρεία με κεφάλαιο 10.000 δολάρια για την πώληση αναδιπλούμενων flat παπουτσιών που έρχονται στη δική τους tote τσάντα.
Ένα χρόνο αργότερα, έχουν εισάγει 70.000 ζευγάρια από την Κίνα που πωλούν μεταξύ 10 και 25 δολαρίων. Οι γυναίκες μπορούν να φορέσουν τα υποδήματα για πεζοπορία ή για να οδηγήσουν στο γραφείο με άνεση, και στη συνέχεια μπορούν να επιστρέψουν στα ψηλά τακούνια τους, κατά την άφιξή τους στην εργασία.
Εμπνευσμένοι από τον Mark Zuckerberg, ο οποίος ίδρυσε το Facebook όταν ήταν δευτεροετής φοιτητής στο Πανεπιστήμιο του Harvard, στο Cambridge της Μασαχουσέτης, και αντιμετωπίζοντας έλλειψη θέσεων εργασίας λόγω της ύφεσης, οι φοιτητές ξεκινούν επιχειρήσεις πριν από την αποφοίτησή τους. Εισέρχονται σε βιομηχανίες που προηγουμένως απαιτούσαν μεγάλες επενδύσεις, χάρη σε δικτυακούς τόπους που προσφέρουν βοήθεια στην κατασκευή, τη διαχείριση αποθεμάτων, και τη λογιστική, λέει ο Dane Stangler, project manager στην Kauffman Foundation, μια ΜΚΟ στην πόλη του Κάνσας (Mo.) που προωθεί την επιχειρηματικότητα .
Μεταδοτικός ενθουσιασμός
Η τάση αυτή δεν περιορίζεται σε προπτυχιακούς φοιτητές. Ακόμη και οι φοιτητές MBΑ κολλάνε το επιχειρηματικό μικρόβιο. Τα κορυφαία προγράμματα MBA αναφέρουν ένα κύμα ενδιαφέροντος από τους μαθητές για την έναρξη της δικής τους επιχείρησης, ενώ και πολλά σχολεία αναδιατάσσουν την υποστήριξή τους για εκκολαπτόμενους επιχειρηματίες. Πριν μερικές μέρες, το Harvard Business School (Harvard Full-Time MBA Profile) ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας του πρώτου του εργαστηρίου επιχειρηματικότητας και καινοτομίας το 2011.
«Αν αρχίσετε μια επιχείρηση αύριο, μπορείτε να απευθυνθείτε σε όλο τον κόσμο από την πρώτη ημέρα», λέει ο Stangler. «Μπορείτε να έχετε διεθνείς προμηθευτές, διεθνείς πελάτες. Σε σχέση με πριν από μια δεκαετία, είναι απίστευτο το πόσο γρήγορα τα εμπόδια εισόδου στην αγορά έχουν πέσει στην έναρξη μιας επιχείρησης από το φοιτητικό σας δωμάτιο».
Η οικονομική κρίση έχει συμβάλει στο αυξανόμενο ενδιαφέρον για την επιχειρηματικότητα στις πανεπιστημιουπόλεις κολλεγίων. Στο Marshall School of Business του USC (Marshall Undergraduate Business Profile), ο αριθμός των προπτυχιακών φοιτητών που συμμετείχαν σε τάξεις σχετικές με τη δημιουργία επιχειρήσεων έχει αυξηθεί 30% από το 2007, σε 1.042 το τρέχον έτος, λέει ο Gene Miller, διευθυντής του Lloyd Greif Center for Entrepreneurial Studies στο USC
Επέκταση του προγράμματος σπουδών
Το πανεπιστήμιο Northwestern, στο Evanston, Ιλλινόις, προσέθεσε έξι ακόμη προπτυχιακά μαθήματα στον τομέα της επιχειρηματικότητας τα τελευταία τρία έτη (σε συνολικά οκτώ) ως απάντηση στη ζήτηση των φοιτητών, λέει ο Michael Marasco, διευθυντής του Farley Northwestern Κέντρου για την Επιχειρηματικότητα και την Καινοτομία. Σαράντα από τους 341 φοιτητές στο Sloan School of Management του MIT (Sloan Undergraduate Business Profile), στο Cambridge, Μασαχουσέτη, λένε ότι αρχίζουν τη δική τους επιχείρηση αυτό το έτος, από μόλις 9 το 2007, λέει ο William Aulet, managing director του Κέντρου Επιχειρηματικότητας του MIT.
«Ο ενθουσιασμός για την επιχειρηματικότητα έχει χτυπήσει κόκκινο,» λέει ο Aulet. «Οι ροκ σταρ εδώ είναι οι επιχειρηματίες. Δεν είναι οι άνθρωποι που πηγαίνουν στη Wall Street».
Ο εικοσιδυάχρονος Jonathan Shriftman και ο Jake Medwell, εικοσιενός ετών, φοιτητές στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνιας, αποφάσισαν ενώ έπιναν μπύρες το περασμένο έτος ότι, αντί να ακολουθήσουν σταδιοδρομία σε investment banks, να γίνουν εισαγωγείς ποδηλάτων. Με λιγότερα από 25.000 δολάρια, από τις οικογένειες, τους φίλους τους, καθώς και ένα βραβείο 15.000 δολαρίων επειδή κατέλαβαν την τρίτη θέση στο διαγωνισμό επιχειρηματικότητας του περιοδικού Inc, ίδρυσαν τη Sole Cycle Co. Οι δύο φοιτητές σχεδιάζουν να εισάγουν ποδήλατα αξίας άνω των 150.000 δολαρίων φέτος και τα οποία προτίθενται να πουλήσουν on-line για 260 δολάρια το ένα, λέει ο Medwell.
Αξιοποίηση της τεχνολογίας
Κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, μετά τη δημιουργία του επιχειρηματικού σχεδίου τους, ήταν σε θέση να επικοινωνήσουν με προμηθευτές, πωλητές και μεταφορείς χρησιμοποιώντας το Skype. «Το Skype είναι πρωτοφανές», λέει ο Medwell. «Έκανε την επικοινωνία με την Κίνα να μοιάζει εξαιρετικά απλή. Ένας από τους συγκατοίκους πηγαίνει για δουλειά με κοστούμι και φαίνεται χάλια. Μπορώ να δουλέψω από το υπνοδωμάτιό μου».
Οι Shea και Levitt, και οι δύο 23 ετών, παρήγγειλαν τα παπούτσια τους από έναν προμηθευτή που βρίσκεται στην Alibaba.com, μια ιστοσελίδα που απαριθμεί περισσότερους από ένα εκατομμύριο διεθνείς κατασκευαστές προιόντων από ποδήλατα μέχρι σακίδια. Οι προμηθευτές ανεβάζουν φωτογραφίες, περιγραφές των εμπορευμάτων τους, τα στοιχεία επικοινωνίας τους, και συχνά τις τιμές τους και τις ελάχιστες παραγγελίες. Το δίδυμο επισκέφθηκε την Κίνα για πρώτη φορά μόλις πριν από λίγους μήνες, κάτι που τους επέτρεψε να χρησιμοποιήσουν τα περισσότερα από τα 10.000 δολάρια που συγκέντρωσαν από τις οικογένειές τους για την κάλυψη άλλων εξόδων.
Η ύφεση, επίσης, βοήθησε την εταιρεία να εξοικονομήσει χρήματα, λέει η Levitt. «Μας επέτρεψε να διαπραγματευτούμε μια πολύ καλύτερη τιμή για την ιστοσελίδα μας, για το graphic design, και αυτό μας επέτρεψε να πάρουμε πολύ καλούς ασκούμενους για το καλοκαίρι».
Στο USC, οι μαθητές συνειδητοποιούν ότι μπορούν να γίνουν εισαγωγείς μέσω site όπως τα Alibaba, globalsources.com και exportnation.com, λέει o Shriftman. Οι συμμαθητές του τον ρωτάνε για τον τρόπο επικοινωνίας με τους αλλοδαπούς προμηθευτές, και οι φίλοι έχουν σχέδια για την εισαγωγή κιτ πρώτων βοηθειών και snowboard, λέει.
Οι online αγορές που συνδέουν τους εισαγωγείς και τους εξαγωγείς, «αλλάζουν πραγματικά όλο το παιχνίδι για το πώς κατασκευάζονται τα προϊόντα», λέει ο Shriftman. «Ο καθένας μπορεί να ζητήσει να κατασκευαστεί κάτι αυτή τη στιγμή».
Του Max Raskin
Ο Raskin είναι δημοσιογράφος για το Bloomberg News.
http://www.capital.gr/businessweek/articles.asp?id=1070477
elegsis
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου