Σύμφωνα με έκθεση της εταιρείας XRTC, το σύνολο των παραγγελιών νεόκτιστων πλοίων από Ελληνες πλοιοκτήτες ανέρχεται στα 768 πλοία συνολικής χωρητικότητας 73,3 εκ. τόνων, η συντριπτική πλειονότητα των οποίων, δηλαδή το 96%, κατασκευάζονται στην Ανατολική Ασία. Σήμερα στην Κίνα κατασκευάζονται 2.993 πλοία εκ των οποίων τα 317 είναι ελληνικών συμφερόντων με τις παραγγελίες να έχουν δοθεί από... 70 εταιρείες.
Στα ναυπηγεία της Κορέας χτίζονται 388 πλοία συνολικής χωρητικότητας 40 εκ. τόνων, ενώ σχεδόν όλα τα υπόλοιπα μοιράζονται στα ναυπηγεία της Ιαπωνίας και της Ινδίας. «Πρωταθλητής» στις παραγγελίες πλοίων σε κινεζικά ναυπηγεία είναι αυτή την στιγμή ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου με τη ναυτιλιακή εταιρεία Dynacom Tankers να βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με 22 υπό ναυπήγηση φορτηγά και δεξαμενόπλοια.
Ακολουθούν η Enterprises Shipping του Βίκτωρα Ρέστη με 10 φορτηγά και η Transmed Shipping του Χαράλαμπου Μυλωνά με 11 φορτηγά.
Χρηματοδότηση
Το ταμείο των 5 δισ. «δένει» τις συμφωνίες
Η «ακτινογραφία» του ελληνικού «orderbook» εξηγεί εν πολλοίς και τα αίτια της πρόσφατης εκδήλωσης ενδιαφέροντος εκ μέρους της Κίνας να χρηματοδοτήσει τους Ελληνες εφοπλιστές με 5 δισ. δολάρια μέσω της σύστασης ενός επενδυτικού ταμείου. Ουσιαστικά με την κίνηση αυτή στηρίζουν τη ναυπηγική τους βιομηχανία.
Κύκλοι της Ακτής Μιαούλη εκτίμησαν από την πρώτη στιγμή ότι το ταμείο των 5 δισ. δολαρίων θα συμβάλει αποφασιστικά ώστε να εξασφαλίσουν την πολυπόθητη χρηματοδότηση κυρίως οι συμφωνίες για πλοία που ήδη χτίζονται σε κινεζικά ναυπηγεία. Ενας σημαντικός αριθμός παραγγελιών για ναυπηγήσεις πλοίων που δόθηκαν τα τελευταία δύο-τρία χρόνια δεν συνοδεύονταν από τραπεζική χρηματοδότηση αντιμετωπίζοντας τον κίνδυνο των ακυρώσεων με επιπτώσεις τόσο για τους πλοιοκτήτες όσο και για τα ναυπηγεία. Τον τελευταίο εξάλλου χρόνο έχουν καταγραφεί πολλές ακυρώσεις παραγγελιών γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο.
Τώρα οι εφοπλιστές θα βρουν πιθανότατα με καλύτερους όρους από την αγορά κεφάλαια για να χρηματοδοτήσουν τις επενδύσεις τους σε μια περίοδο που οι τράπεζες εξακολουθούν να ακολουθούν μια πολύ «σφιχτή» πολιτική δανειοδότησης, ενώ η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας εξασφαλίζει εγγυήσεις με «ζεστό χρήμα» για την περαιτέρω ανάπτυξή της.
ΠΗΓΗ: ethnos.gr
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου