PERIERGOS PAPAGALOS
Καθώς πλησιάζουμε στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές αρχίζουν να γίνονται πιο έντονες οι επιδιώξεις που έχουν τα κόμματα και οι υποψήφιοι από αυτές. Δυστυχώς όμως γι’αλλη μια φορά στην πατρίδα μας έχουμε ερμηνεύσει διαφορετικά από το πως θα έπρεπε το διακύβευμα των προσεχών εκλογών.
Καθώς πλησιάζουμε στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές αρχίζουν να γίνονται πιο έντονες οι επιδιώξεις που έχουν τα κόμματα και οι υποψήφιοι από αυτές. Δυστυχώς όμως γι’αλλη μια φορά στην πατρίδα μας έχουμε ερμηνεύσει διαφορετικά από το πως θα έπρεπε το διακύβευμα των προσεχών εκλογών.
Είναι κατανοητό πως ο κάθε εμπλεκόμενος φορέας, είτε αυτός είναι πολιτικό κόμμα είτε υποψήφιος να έχουν συγκεκριμένες επιδιώξεις...
Η κυβέρνηση θέλει μέσα από τις εκλογές του Νοέμβρη να δείξει στους πολιτικούς της αντιπάλους ότι δεν έχει χάσει το λαϊκό έρεισμα και την πολιτική νομιμοποίηση που είχε. Ο Γιώργος Παπανδρέου μέσα από τη διακαναλική συνέντευξη του έκανε για πρώτη φορά έκκληση-εκβιασμό στους πολίτες για στήριξη των υποψηφίων του κόμματος του προκειμένου να μην προχωρήσει σε εθνικές εκλογές.
Τα κόμματα της αντιπολίτευσης και ιδιαίτερα η ΝΔ έχουν προσδώσει έναν χαρακτήρα αντιμνημονιακό, προκειμένου να αποκομίσουν κέρδη από την οργή των πολιτών απέναντι στα μέτρα λιτότητας. Χθες, ο Αντώνης Σαμαράς ξεκαθάρισε για άλλη μία φορά πως είναι κατά του μνημονίου αλλά εάν εκλεγεί πρωθυπουργός θα «τιμήσει τις υπογραφές της χώρας».
Από την άλλη πλευρά όμως, οι πολίτες οφείλουν να κλείσουν τ’αυτιά τους στις σειρήνες των κομμάτων. Αυτό που πρέπει να ενδιαφέρει τον λαό στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές είναι η ποιότητα και η αποτελεσματικότητα της τοπικής κυβέρνησης που θα εκλέξουν. Δεν πρέπει να τους απασχολεί εάν η χώρα θα πάει σε εθνικές εκλογές μετά τις περιφερειακές, ούτε εάν στηρίζουν ή όχι το μνημόνιο διότι πολύ απλά δεν έχει καμία σημασία για την παραμονή της Ελλάδας στο μνημόνιο.
Είναι χρέος όλων να καταλάβουμε την αξία των περιφερειακών εκλογών διότι αυτές μπορούν να αποτελέσουν το όχημα για ανάπτυξη. Σκεφτείτε ότι πλέον θα έχει την ευκαιρία μία περιφέρεια να βρει τα δυνατά σημεία που διαθέτει και να τα υποστηρίξει, να τα διαφημίσει και να επιτύχει ανάπτυξη στους τομείς για τους οποίους φημίζεται. Κάτι σαν SWOT Analysis που λένε και οι φίλοι μου οι μανατζαραίοι.
Ένα απλό παράδειγμα είναι η περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Δεν είναι μια περιοχή της Ελλάδας γνωστή παγκοσμίως ως τουριστικός προορισμός, διαθέτει όμως μεγάλο παραλιακό μέτωπο και διαθέσιμες εκτάσεις για ανάπτυξη. Η τουριστική ανάπτυξη της περιοχής είναι πολύ μικρή σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα και δεν αποτελεί προτεραιότητα σε αντίστοιχη συζήτηση σε εθνικό επίπεδο. Ο τόπος θα μπορεί να προχωρήσει, να σχεδιάσει και να εφαρμόσει ένα τουριστικό πλάνο σε περίπτωση που το επιθυμεί. Αντίστοιχα και σε άλλες περιοχές, είτε ενισχύεται το ήδη δυναμικό «προϊόν» που διαθέτουν είτε προωθούν περισσότερο τομείς παραγωγής όχι τόσο γνωστούς. Γραφεία που θα αντιπροσωπεύουν την κάθε περιφέρεια στο εξωτερικό και τα προϊόντα της, την κουλτούρα της, την ιστορία και την φυσική ομορφιά της δεν θα είναι επιστημονική φαντασία για την Ελλαδίτσα…
Πλέον δεν θα υπάρχει το άλλοθι της αναποτελεσματικότητας της κεντρικής κυβέρνησης. Δεν θα μπορεί ο κάθε Νομάρχης ή Δήμαρχος να επιρρίπτει ευθύνες στην κεντρική κυβέρνηση γιατί δεν λειτουργεί κάτι σωστά και θα υπάρχει προσωποποιημένη ευθύνη. Αυτό για να συμβεί όμως πρέπει ο κάθε πολίτης να ψηφίσει συνειδητά και με συγκεκριμένα κριτήρια ώστε να μπορεί έπειτα να κρίνει την αποτελεσματικότητα των τοπικών αρχόντων.
Το μήνυμα, λοιπόν για τις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές είναι ένα: Συμμετέχουμε όλοι, μακρυά από κομματικές γραμμές, με γνώμονα το συμφέρον του τόπου όπου κατοικούμε, με σκοπό την άμεση ανάπτυξη και την ξεκάθαρη ανάληψη ευθυνών από συγκεκριμένους ανθρώπους. Άλλωστε την πόλη σου καθαρή δεν σου την κρατά ούτε η αριστερά, ούτε η δεξιά…
Λευτέρης Ξενάκης
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου