Αντιδράσεις έχει προκαλέσει η κυβερνητική πρόθεση να ξεκλειδώσεικαι άλλα κλειστά επαγγέλματα με νομοσχέδιο το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί ώς το τέλος του χρόνου.
Φαρμακοποιοί, πολιτικοί μηχανικοί, δικηγόροι και συμβολαιογράφοι δηλώνουν την αντίθεσή τους- άλλοτε έντονα και άλλοτε ήπια- σε μια τέτοια εξέλιξη, καθώς όπως τονίζουν θίγονται τα επαγγελματικά τους δικαιώματα. Ωστόσο, αυτό που τονίζουν οι επαγγελματίες των κλειστών επαγγελμάτων είναι ότι περιμένουν το τελικό κείμενο του νομοσχεδίου προκειμένου να δουν πού θα μπει... μαχαίρι σε ό,τι αφορά τα έως σήμερα κεκτημένα δικαιώματά τους.
Στην τελευταία τριμηνιαία έκθεση του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) για το 2010 επισημαίνεται πως οι κατώτατες τιμές, τα καθορισμένα από τον νόμο ποσοστά κέρδους, ακόμη και οι περιορισμοί σε άδειες που εκδίδει ο δημόσιος τομέας για πολλές επαγγελματικές δραστηριότητες δεν επιτρέπουν τη μεγιστοποίηση του ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων. Παράλληλα, όμως, αυξάνουν το κόστος στην παροχή ορισμένων υπηρεσιών, με αποτέλεσμα οι σχετικές τιμές να διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα.
«Ποιον θα εξυπηρετήσει αν στα 9.000
φαρμακεία προστεθούν άλλα 3.000; Τους πελάτες; Δεν νομίζουμε. Στο ήδη υπερκορεσμένο επάγγελμα, θα εισέλθουν κι άλλοι. Για ποιον ανταγωνισμό μιλάμε;», λέει από την πλευρά της μεγάλη μερίδα φαρμακοποιών. Σε ό,τι αφορά το κλειστό επάγγελμα των ιδιοκτητών φορτηγών δημόσιας χρήσης, σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ και του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), η οποία πραγματοποιήθηκε το 2007, προέκυψε πως το σημερινό θεσμικό πλαίσιο λειτουργεί ανασταλτικά στην ανάπτυξη του κλάδου. Πιο συγκεκριμένα, η σταδιακή και πλήρης απελευθέρωση της αγοράς των μεταφορών θα μπορούσε να οδηγήσει σε ενίσχυση του αριθμού των επιχειρήσεων στον κλάδο και της απασχόλησης αλλά και στη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών. Οπως σημειώνεται, η Ελλάδα αποτελεί το μοναδικό κράτος- μέλος της Ε.Ε. των «15» που διατηρεί ιδιαίτερα αυστηρά εμπόδια εισόδου στο επάγγελμα του μεταφορέα. Μάλιστα, από τη μελέτη προκύπτει πως αν «ανοίξει» το επάγγελμα, το λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεων θα μειωθεί 2,5%- 4,5% ετησίως, ενώ ενθαρρυντικό είναι πως θα μειωθεί και η μέση ηλικία του στόλου των φορτηγών δημόσιας χρήσης. Το όφελος για την οικονομία, πάντως- σύμφωνα με τα παραδείγματα της Γαλλίας, των ΗΠΑ αλλά και του Μεξικού- εκτιμάται μεταξύ 700 εκατ. ευρώ και 1,5 δισ. ευρώ.
epilektika
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου