Σε διψήφιο νούμερο υπολογίζεται από όλους η πτώση του τουρισμού. Κάποιοι μιλούν για 10% και οι πιο απαισιόδοξοι για 30%. Ισως εκεί βασίστηκε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο και, αναιρώντας ακόμη μια φορά τον εαυτό του, δέχτηκε να παραχωρήσει το Ηρώδειο σε εκτός του Ελληνικού Φεστιβάλ εκδηλώσεις. Η ανάγκη της τόνωσης της τουριστικής κίνησης της χώρας κρίθηκε επιτακτική, ενώ η αναμονή της ένταξης των αναστηλωτικών εργασιών του Ηρωδείου στο...
ΕΣΠΑ αναγκαία, αφού αλλιώς δεν μπορούν να αρχίσουν τα έργα. Το μνημείο ταλαιπωρείται από τη συνεχή χρήση, μας το λένε χρόνια, αλλά η κρίση είναι μεγαλύτερο πρόβλημα αυτή την περίοδο. Ομως, πώς την αντιμετωπίζει το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού; Με σπασμωδικές κινήσεις βάζοντας την τελευταία στιγμή εκδηλώσεις στο μνημείο ή με προγραμματισμό και δελεαστικές προτάσεις οι οποίες θα προσελκύσουν το κοινό; Σε αυτήν την περίπτωση τα διεθνή ονόματα που συνήθως «τραβούν» τους ξένους επισκέπτες της χώρας μας στο Ηρώδειο -όσοι δεν τρέχουν στα νησιά- απαιτούν έγκαιρη ενημέρωση από τα τουριστικά γραφεία. Τα προγράμματα της τελευταίας στιγμής δηλώνουν επαρχιωτισμό και δεν έλκουν ούτε τους Ελληνες. Αυτοί δεν πηγαίνουν ούτε στις συναυλίες των δήμων, όπως μαρτυρούν τα εισιτήρια και οι περισσότεροι διοργανωτές. Οι μετεξεταστέοι Από τα 33 αιτήματα για την παραχώρηση του μνημείου η αρμόδια επιτροπή την οποία συγκροτούν οι: Ν. Διβάρη - Βαλάκου (αναπλ. προϊσταμένη της Διεύθυνσης Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων), Ελ. Κουντούρη (προϊσταμένη της Γραμματείας του ΚΑΣ), Αντ. Σκλεπάρης (προϊστάμενος του Τμήματος Εκπαίδευσης Θεάτρου και Χορού). Λ. Καρυτινός (αρχιμουσικός), Χρ. Αναστασίου (συνθέτης), Κ. Αρβανιτάκης (σκηνοθέτης), Π. Βερέμη (διευθύντρια της ΚΣΟΤ), Γ. Ζάννος (νομικός) αξιολόγησε τι ταιριάζει στον χώρο και στις δικές της προτάσεις βασίστηκε το ΚΑΣ στην τελευταία του συνεδρίαση (χθες τα ξημερώματα). Εκτός του μνημείου μένουν η Τζέσι Νόρμα, ο κινηματογραφικός συνθέτης Σιγκέρου Ουμεμπαγιάσι με τις υπέροχες μουσικές που έγραψε για τα «Ιπτάμενα στιλέτα» και το «2046», η Μονσερά Καμπαγιέ που η αλήθεια είναι πως την έχουμε ξαναδει στο Ηρώδειο, όπως και οι Ιάπωνες τυμπανιστές ΤΑΟ που κρίθηκαν πολύ θορυβώδεις. Σε αυτούς το ΚΑΣ έδειξε τον δρόμο του Λυκαβηττού. Επίσης η Σεζάν Ακσού, η Ντούλτσε Πόντες, η Ισπανίδα ερμηνεύτρια Λουθ Κασάλ, η Ορχήστρα Μίκης Θεοδωράκης που ετοίμαζε νέα γενέθλια για τον δημοφιλή Ελληνα συνθέτη, ο Χρήστος Νικολόπουλος για τα 45 του χρόνια στο τραγούδι, πρόταση των εργαζομένων της Ολυμπιακής Αεροπορίας για την ίδρυση Μουσείου Πολιτικής Αεροπορίας κ. ά. Το ΚΑΣ ήταν θετικό μεταξύ άλλων στην οργανωτική επιτροπή των Special Olympics, στη Λυρική Σκηνή, στη συνεργασία του Μισέλ Λεγκράν με τον Μίμη Πλέσσα και την Βίκυ Λέανδρος, στο θέατρο του Νέου Κόσμου με τις «Τρωάδες», στον ΘΟΚ, στον Αντρέα Μποτσέλι, στο ΚΘΒΕ, στο Αμφιθέατρο, στο Μουσικό Σύνολο Μάνος Χατζιδάκις. Εργα σε αναμονή Στο μεταξύ, το μνημείο περιμένει τις απαραίτητες εγκρίσεις γα τη συνέχιση των έργων ώς το 2013. Αλλά και χρόνο ώστε να είναι ελεύθερο προκειμένου να προχωρήσει στην απαραίτητη «θεραπεία». Οι σχετικές μελέτες έχουν εγκριθεί και περιλαμβάνουν λάξευση τοποθετημένων στηθαίων και ύστερα αναστήλωση της ανατολικής παρόδου με την τοποθέτηση έξι σειρών εδωλίων από νέο πεντελικό μάρμαρο, αναστήλωση του μαρμάρινου θυρώματος της ανατολικής παρόδου η οποία θα δώσει ολοκληρωμένη μορφή στην περιοχή αυτή. Επίσης, στερέωση και αποκατάσταση επισφαλών τμημάτων των εξωτερικών όψεων του ανατολικού και δυτικού μετωπικού τοίχου του κοίλου που παρουσιάζουν ετοιμορροπίες, επίσης των τριών τόξων του περιμετρικού τοίχου του κοίλου που έχουν καταπέσει, στεγάνωση και μερική αντικατάσταση των μαρμάρινων δαπέδων των πλατύσκαλων του άνω διαζώματος και συνέχιση της συντήρησης των αρχαίων ειδωλίων του κοίλου.
Ρεπορτάζ : Γιώτα Σύκκα
(από την Καθημερινή)
epilektika
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου