21/7/10

Η «Αΐντα» περιοδεύει με λεωφορείο στην Αθήνα

Ήταν λίγο μετά τις 12.00 χθες το μεσημέρι όταν ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Κάρολος Παπούλιας έβγαινε στο παράθυρο του Προεδρικού Μεγάρου στο άκουσμα της θρυλικής «σκηνής του θριάμβου» από την «Αΐντα». Από τον δεύτερο όροφο του ανοιχτού λεωφορείου, «ντυμένου» με εικόνες εμπνευσμένες από την όπερα του Βέρντι προκειμένου να προβάλει το επικείμενο ανέβασμα της από την Εθνική Λυρική Σκηνή στο Ηρώδειο, οι μουσικοί της μπαντίνας της ΕΛΣ έπαιξαν το γνωστότερο μουσικό θέμα του έργου για τον πρώτο πολίτη της χώρας, ο οποίος επιδοκίμασε χαμογελώντας και χαιρετώντας από μακριά.

Εκπληκτο το προσωπικό του Προεδρικού Μεγάρου παρακολουθούσε τη σκηνή την ώρα που οι περαστικοί, έλληνες και ξένοι επισκέπτες της πρωτεύουσας, χαμογελούσαν πλατιά, τραβούσαν φωτογραφίες με τα κινητά τηλέφωνα ή ακόμη και... χόρευαν!

Το Προεδρικό Μέγαρο ήταν μία μόνο από τις στάσεις του μελωδικού λεωφορείου που κατάφερε να δημιουργήσει, έστω και στιγμιαία, μια ευχάριστη ατμόσφαιρα σε μερικούς από τους κεντρικότερους δρόμους της Αθήνας και δη σε ώρα αιχμής: προηγουμένως είχε σταματήσει στη Βουλή, στο Μέγαρο Μαξίμου, ενώ συνέχισε την πορεία του διερχόμενο από τα γραφεία της ΝΔ στη Ρηγίλλης, το υπουργείο Οικονομικών στο Σύνταγμα και το Δημαρχείο στην πλατεία Κοτζιά, τελευταίο σταθμό του πρωτότυπου χάπενινγκ, προτού το λεωφορείο επιστρέψει στη βάση του, στο θέατρο Ολύμπια της οδού Ακαδημίας.

Επρόκειτο για κίνηση συμβολικού χαρακτήρα- πέραν της προώθησης της παράστασης. Θέλησε να καταδείξει ότι η Εθνική Λυρική Σκηνή είναι ένας «ζωντανός» οργανισμός, άρρηκτα συνδεδεμένος με την ελληνική κοινωνία και αξίζει όχι μόνο να συνεχίσει να λειτουργεί αλλά και να ενδυναμωθεί και στηριχθεί αποτελεσματικά. Στο ίδιο μήκος κύματος, και η συνέντευξη Τύπου που προηγήθηκε του χάπενινγκ και δόθηκε με αφορμή τις παραστάσεις της «Αΐντα», της δεύτερης όπερας που παρουσιάζει η ΕΛΣ μέσα στο ίδιο καλοκαίρι στο Ηρώδειο.

Ο μαέστρος της παράστασης Λουκάς Καρυτινός, αφού υπενθύμισε ότι το επικείμενο ανέβασμα αναβιώνει την προ 20ετίας παραγωγή της «Αΐντα» της ΕΛΣ σε σκηνοθεσία Ντίνου Γιαννόπουλου - εν προκειμένω τη σκηνοθετική προσαρμογή υπογράφει ο Παναγής Παγουλάτος -, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Μέσα σε έναν μήναοι μηχανισμοί της Λυρικής κατάφεραν να υλοποιήσουν την παράσταση. Αυτό σημαίνει ότι η Εθνική Λυρική Σκηνή διαθέτει δομές αλλά και αίσθηση συνέχειας την οποία θα έπρεπε να ζηλεύουν πολλοί δημόσιοι οργανισμοί. Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, το ελληνικό κράτος αντί να οικτίρει ή να λυπάται τη Λυρικήθα έπρεπε να παραδειγματίζεται».

Α πό την πλευρά της η «Αΐντα» της πρώτης διανομής, η ιταλίδα υψίφωνος Τιτσιάνα Καρούζο (στη β΄ διανομή τον ρόλο της αιθιοπίδας πριγκίπισσας-σκλάβας ερμηνεύει η Χούι Χε, γνωστή στο ελληνικό κοινό από προηγούμενες εμφανίσεις της σε παραστάσεις της ΕΛΣ), εξέφρασε τη χαρά της για αυτή την πρώτη πανελλήνια εμφάνισή της αλλά και την ικανοποίησή της από τη συνεργασία της με τους υπόλοιπους συντελεστές της παραγωγής.

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο αμερικανός τενόρος Στιούαρτ Νιλ, ο Ρανταμές της παράστασης, θυμήθηκε τη γνωριμία του με τον Γιαννόπουλο το 1991, χρονιά κατά την οποία ο ίδιος αποφάσισε ότι θα γινόταν λυρικός τραγουδιστής. Τέλος, η μεσόφωνος Ελενα Κασιάν η οποία επωμίζεται τον ρόλο της Αμνέριδος αναφέρθηκε στο διπλό προσωπικό της στοίχημα εφέτος το καλοκαίρι: να ερμηνεύσει την Ανταλτζίζα στη «Νόρμα»- την πρώτη θερινή παραγωγή της ΕΛΣ πριν από περίπου έναν μήνα στο Ηρώδειο- και την Αμνερι στην «Αΐντα», δύο ρόλους τόσο απαιτητικούς σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. «Είναι κάτι το οποίο σπάνια μού συμβαίνει» είπε.

ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΟΤΕ
η Ηρώδειο η 23, 24 και 28 Ιουλίου η Η παραγωγή βασίζεται στη σκηνοθεσία του Ντίνου Γιαννόπουλου (1991) ενώ η διανομή περιλαμβάνει έλληνες και ξένους ερμηνευτές. Ωρα έναρξης: 21.00.

η Προπώληση εισιτηρίων από τα ταμεία του θεάτρου Ολύμπια (Ακαδημίας 59-61) και του Φεστιβάλ Αθηνών (Στοά Πεσμαζόγλου).

Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/

trepont