Ένα νέο, πρωτοποριακό πρόγραμμα τρισδιάστατης ψηφιακής απεικόνισης μουσειακών έργων τέχνης παρουσιάσθηκε για πρώτη φόρα στο Πεκίνο.
Το νέο ψηφιακό πρόγραμμα, που σχεδιάστηκε από τον επιστημονικό συνεργάτη της Microsoft στην Κίνα, εφαρμόσθηκε για πρώτη φορά πιλοτικά στον πίνακα ζωγραφικής από μελάνι πάνω σε μετάξι που φέρει τον τίτλο «Η καθημερινή ζωή στην όχθη του ποταμού Bίαν και η Γιορτή της Λάμψης».
Ο συγκεκριμένος πίνακας που βρίσκεται στο Μουσείο της Απαγορευμένης Πόλης, είναι ένας από τους 10 σημαντικότερους πίνακες στην ιστορία της Κίνας και χρονολογείται από τη Δυναστεία των Σονγκ (960- 1127 π.Χ.).
Το ψηφιακό πρόγραμμα παρουσιάζει μια λεπτομερή, τρισδιάστατη, διαδραστική και πολυεπίπεδη απεικόνιση του πίνακα, που προσφέρει στον επισκέπτη τη δυνατότητα να αντιληφθεί καλύτερα το περιεχόμενο του έργου, αλλά και στον επιστήμονα να μελετήσει σε βάθος όλες τις λεπτομέρειες του πίνακα.
Με την ψηφιακή τρισδιάστατη περιήγηση στον πίνακα, ο επισκέπτης μπορεί να "πλησιάσει" τα περίπου 800 πρόσωπα του πίνακα και να παρακολουθήσει από κοντά τις ποικίλες δραστηριότητές τους, από την πληρωμή των φόρων μέχρι τη χρήση έγχορδων μουσικών οργάνων.
Η ιδιαίτερα υψηλή ψηφιακή ανάλυση των 1,4 gigapixels που προσφέρει το πρόγραμμα, συνοδεύεται από 700 διαφορετικούς διαλόγους μεταξύ των απεικονιζόμενων προσώπων, από ήχους της φύσης και μουσικές της εποχής.
Οι διάλογοι αυτοί και οι ήχοι συνδέονται με τα αντίστοιχα πρόσωπα και αντικείμενα του πίνακα, έτσι ώστε όταν ο χρήστης του συστήματος "πλησιάζει" περισσότερο ένα άτομο, η φωνή του γίνεται ακόμη πιο έντονη, κάνοντας τον πίνακα ακόμη πιο "ζωντανό".
Το νέο ηλεκτρονικό σύστημα, που αποτελεί μέρος του προγράμματος συνεργασίας της Microsoft, με το Πανεπιστήμιο του Πεκίνου και με το Μουσείο της Απαγορευμένης Πόλης, προσφέρει, επίσης, τη δυνατότητα ελέγχου της γνησιότητας των έργων τέχνης, χάρη στην υψηλή ψηφιακή ανάλυση, που είναι έξι φορές πιο διεισδυτική από το ανθρώπινο μάτι και μπορεί μέχρι και να καταμετρά τον αριθμό των πινελιών σε έναν πίνακα.
Μελλοντικός στόχος του προγράμματος αυτού είναι να εφαρμοσθεί το νέο πιλοτικό σύστημα και σε μουσεία άλλων χωρών, αρχικά της Ασίας, και στη συνέχεια της Ευρώπης και της Αμερικής, χωρίς, βέβαια, να έχει αποτιμηθεί ακόμη το κόστος μιας τέτοιας ενέργειας για κάθε μουσείο.
trepont
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου